Jak rynek finansowy odpowiada na potrzeby Polaków?

Pandemia COVID-19 uzmysłowiła wszystkim, że oprócz znanych już nam wyzwań cywilizacyjnych, w każdej chwili mogą pojawić się nieoczekiwane zagrożenia, na które musimy być przygotowani.

Uczestnicy jednej z debat ostatniego Kongresu 590 pt. „Jak rynek finansowy odpowiada na nowe obawy, nadzieje i możliwości Polaków?” zwracali uwagę na fakt, że wśród największych obaw Polaków, pojawiły się m.in. brak dostępu do opieki medycznej, ocieplenie klimatu, samotność czy przestępczość internetowa. Szeroko rozumiane bezpieczeństwo: fizyczne, psychiczne, finansowe, cyfrowe, tak własne, jak i rodziny, biznesu, pracowników, to dziś najbardziej pożądane i poszukiwane dobro.

Zapewnienie go to wielkie wyzwanie i zarazem szansa rozwoju dla sektora finansowego.

W trakcie debaty mówiono m.in. o tym, jak w obecnej sytuacji zmieniają się oczekiwania klientów. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, wskazywał, że w raporcie PIU „Mapa ryzyka Polaków”, nad którym prace rozpoczęto tuż przed pandemią, a zakończono już w jej trakcie, nasi rodacy wskazali ponad 40 najważniejszych dla nich obaw. 

W pierwszej dziesiątce najczęściej wymienianych znalazły się: śmierć najbliższych osób, choroba oraz brak środków na leczenie. Najważniejsze więc dla nas są życie i zdrowie. Jako ubezpieczyciele dostrzegamy w ostatnich miesiącach wzrost zainteresowania społeczeństwa produktami ubezpieczeniowymi chroniącymi zdrowie i życie 

– dodał.

Im mniejsze poczucie bezpieczeństwa tym większa potrzeba ochrony. Zainteresowanie produktami ubezpieczeniowymi w pandemii wzrosło w porównaniu z rokiem 2019 

– powiedziała Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU SA. 

Zauważamy wzrost świadomości rodaków szczególnie w kwestii ubezpieczeń zdrowotnych, obecnie posiada je ponad 3 mln Polaków i rynek ten ma bardzo duży potencjał do rozwoju 

– dodała.

Jak zauważyła Małgorzata Sadurska w czasie pandemii transformacja w Polsce przyspieszyła w ciągu jednego roku o dekadę.

Grupa PZU odpowiada jednak na oczekiwania wszystkich klientów – zarówno ceniących nowoczesne formy kontaktu, jak
i tych preferujących tradycyjne kanały. Nasi klienci mogą załatwić sprawy online, ale drzwi do naszych oddziałów są zawsze
szeroko otwarte. Klienci mogą przyjść i porozmawiać z doradcą ubezpieczeniowym, wszystko po to, by czuli się komfortowo –
podkreśla członek zarządu PZU Małgorzata Sadurska.

Podsumowując dyskusję jej uczestnicy zaznaczyli, że branża finansowa musi wciąż budować świadomość ubezpieczeniową.
Polacy powinni się ubezpieczać po to, by wartość, jaką jest życie, zdrowie, bezpieczeństwo ich i ich rodzin była
zagwarantowana.

 

Źródło: niezalezna.pl

#Kongres 590 #ubezpieczenia #bezpieczeństwo

mt
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo