Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

Wyzwania klimatyczne i świadomość ekologiczna a biznes

Rynek jest kształtowany przez wiele równolegle funkcjonujących czynników. W dobie kryzysu klimatycznego świadomość wyzwań, jakie stoją przed społeczeństwem, niewątpliwie wpływa na decyzje biznesowe. Jaki ma to wpływ na kierunki inwestycji? Czy polski biznes odpowiednio uwzględnia aspekty środowiskowe? Jak możemy promować takie postawy?

mat. pras.

Na te i podobne tematy dyskutowali uczestnicy jednej z debat podczas tegorocznej edycji Kongresu 590 w Warszawie.

– TFI PZU stanowi narzędzie inwestycyjne Grupy PZU – mówił Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU. – Razem z całą Grupą PZU wdrażamy nową strategię na lata 2021-2024, w której szczególną rolę grają aspekty zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy świadomi, że stoimy przed wyzwaniem, jakie niesie ze sobą polityka klimatyczna UE oraz strategia ESG. W tym celu stworzyliśmy harmonogram zielonego inwestowania. Edukujemy naszych klientów, w tym firmy, na temat zrównoważonego rozwoju i neutralności klimatycznej. Kładziemy w tym nacisk na uświadamianie ukrytych kosztów prowadzonej nierozważnej działalności.

W opinii Anny Grabowskiej, wiceprezes ds. strategii konsumenckich w Żabka Polska, rosną oczekiwania zarówno klientów jej sieci, jak i pracowników, dostawców oraz inwestora – w odniesieniu do wymogów klimatycznych.

– Choć nasi klienci nie chcą płacić więcej za zielone opakowania, jednak z reguły chętniej wybierają opakowania z recyklingu. Wobec tego wycofaliśmy plastikowe reklamówki. Obserwujemy też rosnącą świadomość konieczności przemian klimatycznych, zwłaszcza w młodym pokoleniu. Mamy też już strategię dekarbonizacyjną

– poinformowała Anna Grabowska.

- Jeszcze w tym roku uruchomimy zielone fundusze, dzięki którym nasi klienci indywidualni będą mieli realną możliwość zadecydowanie czy chcą inwestować w firmy spełniające kryteria ESG – zapowiada Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU.

– Przyjęliśmy zasadę, że jeśli wymagamy od naszych klientów przestrzegania praktyk zrównoważonego rozwoju (ESG), to sami ich też musimy przestrzegać – stwierdziła Ilona Wołyniec, dyr. pionu relacji z klientami strategicznymi i finansowania projektów w PKO BP.

– Zwłaszcza dotyczy to naszych największych klientów, o przychodach powyżej 1 mld zł rocznie. Uświadamiamy ich, że stosowanie przez nich strategii ESG stanowi ważny element w procesie udzielania im kredytu. O ile nie uwzględniają oni konieczności dekarbonizacji w działalności, takiego kredytu po prostu nie otrzymają. Sami emitujemy zielone listy zastawne, a także zielone obligacje na finansowanie rozmaitych zielonych przedsięwzięć

– dodaje Ilona Wołyniec.

 



Źródło: niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Maciej Pawlak
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo