Samochód o wielu twarzach – testujemy Peugeota Sport Engineered

Wariacja na temat znanego auta klasy średniej Peugeota 508 – PSE 508 o hybrydowym napędzie i 360 koniach mechanicznych mocy, to jedno z najciekawszych aut, jakie pojawiły się w tym roku na rynku. Dawno bowiem nie było samochodu, który tak udanie łączyłby w sobie wiele odpowiedzi na pytanie: jakie funkcje ma spełniać samochód. Bo ten Peugeot spełnia właściwie niemal wszystkie funkcje, o jakich zamarzy jego właściciel. Może poza właściwościami stricte terenowymi.

Tomasz Jędrzejowski

Ma wprawdzie napęd 4x4 i z kopnego śniegu nas wyciągnie i poza asfaltem pojedzie, ale niewielki prześwit na nic więcej w terenie nie pozwoli. Poza tym może być bezpiecznym rodzinnym kombi o minimalistycznym spalaniu w trybie hybrydowym, supersportowym autem o bajecznych jak w samochodzie na „zwykłe” drogi osiągach czy modnym dzisiaj autem elektrycznym, umożliwiającym codzienny dojazd z i do pracy dzięki obliczonym na 45 kilometrów zasięgowi tylko na napędzie elektrycznym. W wersji SW, czyli kombi z bagażnikiem o pojemności sięgającej do 1730 litrów, to wszechstronne auto może służyć także jako dostawczak, ale to byłaby chyba już motoperwersja.

PSE 508 spala w trybie hybrydowym ok. 2 litrów paliwa na każde sto kilometrów, w trybie sportowym pięć razy więcej, ale za to do setki rozpędza się wówczas w niewiele ponad 5 sek.

W środku nabywca dostaje wszystko, co tylko chce. Gdybym zaczął tu wymieniać wszystkie systemy i udogodnienia, znacznie przekroczyłbym ramy naszego skromnego działku. Teraz dwie łyżki dziegciu. Po pierwsze uważam, ze taki ekskluzywny samochód zasługuje na własny design. Bo, jak jest w tym przypadku, dodawanie wszędzie trzech kresek i nieco inny krój alufelg, to za mało. W środku PSE jest zbyt podobny do zwykłej, dwa razy tańszej wersji Peugeota 508, choć oczywiście pamiętam o świetnych fotelach i sportowej kierownicy. Zabrakło odrobiny szaleństwa designerów. A przecież raczej nie musieli oszczędzać. Jeden to z nielicznych opisywanych w tym miejscu aut, których cena rozpoczyna się powyżej 300 tysięcy złotych.

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 1598 ccm

Moc 265 kW/360 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h 5,2 sek

Moment obrotowy 520 Nm

Zasięg w trybie elektrycznym 45 km

Prędkość max. 250 km/h (na elektr: 140 kmh)

Zużycie paliwa (mieszany) 2.03 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1875/2360 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4790 mm/1860/1420

Pojemność bagażnika 530-1780 litrów

Cena wersji od Sedan: 302 000 zł

Samochód testowy wersja SW ok. 306 500 zł

Wyposażenie m.in. 8 poduszek, klima aut. dwustrefowa, , system monitorujący jakość powietrza, ABS, ESP, regulator prędkości, felgi aluminiowe, nawigacja, system multimedialny, czujniki i kamera cofania i wiele, wiele innych

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#motoryzacja #technologie #innowacje #test

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo