Powrót do ćwiczeń po dłuższej przerwie. O czym warto pamiętać?

Wrzesień to nie tylko czas powrotów do szkoły. Wiele osób właśnie wraz z nadejściem jesieni planuje powrót do regularnych ćwiczeń nie tylko na siłowni lecz także w domowym zaciszu lub w plenerze. Jak wrócić do aktywnego trybu życia i ćwiczeń po dłuższej przerwie? Poniżej kilka sprawdzonych rozwiązań.

Zdjęcie autorstwa Li Sun z Pexels

Czas wakacji i dłuższych urlopów to okazja do zmiany dotychczasowych nawyków i znacznego poluzowania treningowej rutyny. Miejsce regularnych treningów zajmują okazjonalne rekreacje, długie spacery, górskie wspinaczki lub pływanie w hotelowym basenie. Tymczasem wrzesień to czas, w którym wiele aktywnych fizycznie osób planuje powrót do regularnych ćwiczeń.

O czym warto pamiętać w czasie ćwiczeń nie tylko na siłowni? Poniżej kilka porad:

Nie zapomnij o pożywnych przekąskach

Powrót do szkoły i pracy to także powrót codziennych dojazdów do pracy. Jesienią dni stają się krótsze i wcześniej robi się ciemno. Z tego właśnie względu szczególnie istotne jest, żeby zawczasu pomyśleć o potreningowych przekąskach, które dostarczą odpowiednich składników odżywczych. Warto zdecydować się na takie, przy których nie stracimy zbyt dużo czasu na ich przygotowanie.

Dobrym rozwiązaniem są na przykład batony proteinowe - idealna przekąska po treningu dla każdego, kto chce wesprzeć swoje cele fitness produktem dostarczającym dużo białka, wygodnym w stosowaniu. 

Innym dobrym pomysłem są małe paczuszki mieszanek bakalii (ulubione orzechy zmieszane z rodzynkami lub żurawiną).

Warto pomyśleć także o owocowo-warzywnych musach lub smoothies. Można przygotowywać je nawet samemu z dostępnych w kuchni i lodówce warzyw i owoców, a następnie przelewać do pojemników wielokrotnego użytku.

Nie pakuj się w ostatniej chwili

Poranny pośpiech wprowadza niepotrzebny chaos, dlatego to, co jest nam potrzebne, warto przygotować dzień wcześniej, na przykład wieczorem. Nie chodzi tylko o pakowanie dziecięcych tornistrów czy teczki do pracy. Dotyczy to także torby z akcesoriami na siłownię. Dzięki temu rano zaoszczędzimy sporo czasu konieczny na naszykowanie świeżego stroju, ręcznika, wody, przekąski i wszelkich potrzebnych gadżetów.

UWAGA: Równie ważne, jak pakowanie, jest rozpakowanie torby po powrocie. Mokre rzeczy po intensywnym treningu powinny w niej leżeć możliwie jak najkrócej. Wyrobienie takiego nawyku pozwoli oszczędzić czas wtedy, gdy naprawdę go potrzebujemy i sprawić, że o niczym nie zapomnimy.

Czas na zmiany

Jeśli w poprzednim sezonie treningowym mieliśmy jakieś zastrzeżenia do siłowni, systemu ćwiczeń lub wkradającej się rutyny, nowy sezon jest dobrą okazją do zmiany. Poszukaj siłowni, która ma dobre opinie i jest blisko domu lub pracy – odpowiednia odległość pozwoli zaoszczędzić sporo czasu na dojazdy.

Jeśli problem tkwił w źle dopasowanych treningach (ich efekty nie były zadowalające), może warto zwiększyć udział ćwiczeń siłowych lub pomyśleć nad inną dietą?

Czasami, by odzyskać motywację, wystarczą naprawdę proste rozwiązania. 

Wyznacz sobie cele na jesień, porozmawiaj z kimś bliskim – wspólne ćwiczenie to podwójna motywacja, a jeśli trzeba – zainwestuj w nowy strój lub sprzęt.

Sięgnij po terminarz

Sposobów na zaoszczędzenie czasu w ciągu dnia jest bardzo wiele. Równie wiele jest możliwości pozwalających usprawnić proces powrotu do regularnej aktywności fizycznej po dłuższej przerwie. Aby nad tym wszystkim zapanować. Dobrze jest poukładać sobie wszystko w terminarzu, w którym można zaznaczać także dodatkowe zajęcia. Taki grafik to dodatkowa motywacja do działania i sprawdzony sposób na powrót do regularnych ćwiczeń – nawet, gdy za oknem jesień w pełni.

 

Źródło: niezalezna.pl, grayling.com

Mariola Łukawska
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo