Nowoczesne produkty bankowe i ubezpieczeniowe. Duża skala ułatwia działanie. W kierunku zrównoważonego wzrostu

Co oznacza obecna transformacja technologiczna dla liderów rynku finansowego? Na ten m.in. temat debatowano w trakcie panelu dyskusyjnego „Finansowy ekosystem przyszłości: w kierunku zrównoważonego wzrostu” podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

PZU

Panel zgromadził w jednym miejscu przedstawicieli najważniejszych spółek tworzących Grupę PZU: członka zarządu i dyrektora finansowego PZU Tomasza Kulika oraz prezesa Banku Pekao Leszka Skibę i prezes Alior Banku Iwonę Dudę. Dyskutujący zastanawiali się, jak w ubezpieczeniach i bankowości znaleźć zdrową równowagę między pędem ku nowym technologiom a tradycyjną ostrożnością i organicznym wzrostem, które zbudowały niegdyś potęgę sektora finansowego. Omawiano też problem, jak połączyć wymaganą przez dzisiejszy świat szybkość działania i elastyczność ze skalą działania, ogromnymi zasobami i odpowiedzialnością lidera rynku.

W opinii Tomasza Kulika, członka zarządu PZU, duża skala działalności naszego największego ubezpieczyciela zapewnia mu potencjał i środki do tego, by  łatwiej wdrażać nowoczesne technologie w bieżącej działalności oraz tworzyć nowe, unikalne usługi dla klientów.

- Tym bardziej, że obecnie Grupa PZU z aktywami w wysokości ok. 400 mld zł funkcjonuje w kilku obszarach

- dodał.

- Oprócz ubezpieczeń działamy w bankowości, obszarze opieki zdrowotnej i zarządzania aktywami. Wypracowaliśmy w I półroczu bieżącego roku najlepsze wyniki finansowe od sześciu lat, bowiem wynik netto wyniósł 1,7 mld zł przy bardzo wysokiej rentowności – poza zasięgiem naszych konkurentów w Polsce i w Europie. Wobec tego możemy sobie pozwolić na przeznaczanie 100–120 mln zł rocznie na inwestycje w zmiany technologiczne, dotyczące m.in. nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów

- uważa Kulik.

O tym, że duża skala działania ułatwia osiąganie przez firmy dobrych wyników, jest także przekonany Leszek Skiba, prezes Pekao.

-  Mamy długą już tradycję jednoczesnego oferowania klientom produktów bankowych i ubezpieczeniowych

- dodał. - Synergia między działalnością bankową i ubezpieczeniową jest więc możliwa. Obecnie znajdujemy się w fazie przechodzenia przez klientów od tradycyjnego kontaktu z nami w oddziałach Pekao poprzez kontakty w ramach call center czy poprzez aplikację w smartfonie.

- Dokonywanie zmian stanowi u nas stały proces. Klient też się zmienia. Oprócz produktów bankowych oczekuje na proponowanie mu przez bank innych usług: ubezpieczeniowych, umożliwiania opłacania rachunków za media, przejazdy autostradami. To dla nas szansa na rozwój działalności poprzez rozszerzanie wachlarza usług dla naszych klientów

- przekonywała Iwona Duda, prezes Alior Banku

- Dzięki współpracy ubezpieczyciela i banków w Grupie PZU  klienci otrzymują od nas pełną ofertę finansową w jednym miejscu, czyli tak jak coraz częściej lubią: rachunki, pożyczki, kredyty, ubezpieczenia, opiekę medyczną, fundusze inwestycyjne czy programy emerytalne. Chcemy otoczyć klienta jak największą paletą usług, które są spójne i mu potrzebne

- mówił Tomasz Kulik. Jak wskazywał, PZU będzie w coraz większym stopniu dostawcą szeroko pojętego bezpieczeństwa, wychodząc poza tradycyjną rolę ubezpieczyciela i oferując klientom takie usługi, jak np. sprawdzenie używanego auta przed zakupem, wykończenie zakupionego mieszkania z gwarancją jakości robót.


 

 

Źródło: PZU, Niezalezna.pl

materiał partnera
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo