Kukiza zwyzywano od „ku**y”, „szmaty” i „gnoja”. WirtualneMedia.pl: Pisano głównie neutralnie

Po głosowaniu ws. ustawy medialnej na Pawła Kukiza spadła fala hejtu. Dominowały wpisy, w których polityka określano mianem „szmaty”, nie brakowało też bardziej wulgarnych głosów. W obliczu nagonki dziwią wyniki analizy, zleconej przez wirtualnemedia.pl. „Większość publikacji w mediach społecznościowych na temat polityka miała neutralny wydźwięk” - pisze branżowy portal.

Fot. Tomasz Hamrat/ Gazeta Polska

Przyjęta przez Sejm nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji ma na celu uszczelnienie i uściślenie obowiązujących od 2004 roku przepisów, które mówią o tym, że właścicielem telewizji czy radia działających na podstawie polskich koncesji mogą być podmioty z udziałem zagranicznym, pozaeuropejskim nieprzekraczającym 49 proc.

Projekt poparł w głosowanie Paweł Kukiz wraz ze swoim ugrupowaniem Kukiz’15 (łącznie 3 posłów). - Od 2015 roku mamy wpisany w program dekoncentrację mediów z myślą o ich repolonizacji - podobnie zmiana ordynacji wyborczej. To jest jeden z naszych punktów programowych od 2015 roku, którego do tej pory nie było okazji zrealizować. Pojawiła się taka okazja, więc za tym zagłosowałem - tłumaczył Kukiz kilka dni po posiedzeniu Sejmu.

Po głosowaniu na Kukiza spadła ogromna fala hejtu. W dużej mierze były to obelgi w sieci. Internauci pisali o polityku jako „szmacie”, Janusz Panasewicz nazwał Kukiza „gnojem”. Na antenie TVN24 europoseł Koalicji Obywatelskiej Radosław Sikorski powiedział:

„Paweł Kukiz jest albo kompletnym durniem, który nie rozumie, co się dzieje, albo sprzedajną szmatą”.

Nagonka szybko wyszła poza ramy internetu. Poseł Kukiz’15 Jarosław Sachajko mówił w Telewizji Republika: „to są telefony w nocy, to są zastraszania, maile z sugestiami, że może spalić się dom”.

„O Kukizie głównie neutralnie”

Branżowy portal wirtualnemedia.pl zwrócił się do Press-Service Monitoring Mediów o analizę, która pokazałaby całościowy wydźwięk dyskusji o Kukizie w mediach społecznościowych. Wyniki zdumiewają.

„Większość wpisów na jego temat w mediach społecznościowych była neutralna”

- czytamy.

„W dniach 11-15 sierpnia na temat polityka pojawiło się 46 228 publikacji w mediach społecznościowych, z czego większość (83 proc.) na Twitterze. Udział Facebooka wyniósł 11 proc. 57 proc. publikacji było neutralnych, 33 proc. - pozytywnych, a tylko 10 proc. - negatywnych. Najwięcej (15 133) pojawiło się w dniu głosowania (wtedy 63 proc. było neutralnych, 26 proc. - pozytywnych, a 11 proc. - negatywnych)” - opisują Wirtualne Media analizę.

 

 



Źródło: wirtualnemedia.pl, niezalezna.pl

Aleksander Mimier
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo