Popularna włoska "500" zadebiutowała w Brazylii

Miesiąc po premierze w Izraelu, nowy Fiat 500 zadebiutował w Brazylii. Kraj ten jest największym rynkiem Fiata poza Europą. Marka jest obecnie liderem tamtejszego rynku z udziałem 22 proc.

mat. pras. prod.

Fiat 500 będzie dostępny w Brazylii w wersji wyposażenia Icon, z nadwoziem typu hatchback, oferując jazdę wspomaganą na poziomie 2 (ADAS), szybkie ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW i funkcję szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 85 kW, system multimedialny z ekranem o przekątnej 10,25” i bezprzewodową łączność z popularnymi aplikacjami. 

To pierwszy transatlantycki rynek dla ikony Fiata, po pierwszej prezentacji poza Europą, która miała miejsce w Izraelu

– powiedział Olivier François, dyrektor generalny marki Fiat i dyrektor marketingu Grupy Stellantis.

W 1976 roku w Betim w stanie Minas Gerais otwarto pierwszą fabrykę Fiata produkującą samochody w miejscowym zakładzie. Pierwszym samochodem, który zjechał z linii zakładu był Fiat 147, wersja wywodząca się ze słynnego Fiata 127. Niedawno odnowiony zakład jest obecnie jednym z największych przedsiębiorstw w kraju, produkującym różne modele Fiata. 

Korzenie obecności włoskiej firmy w Brazylii sięgają jednak znacznie dalej. 26 lipca 1908 r. Silvio Alvares Penteado wygrał pierwszy w historii wyścig samochodowy w kraju za kierownicą Fiata 40HP. W 1930 r. w São Paulo powstał już pierwszy salon dealerski, a w 1950 r. oddział zajmujący się importem i dystrybucją ciągników marki Fiat.

 

 

Źródło: niezalezna.pl, mat.pras.

#motryzacja #rynek aut #Brazylia #Fiat

Konrad Wysocki
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo