Elektryczny Mustang nagrodzony za bezpieczeństwo

Pierwszy elektryczny SUV Forda – Mustang Mach-E, otrzymał nagrodę „Top Safety Pick”, przyznaną przez amerykańską organizację IIHS (The Insurance Institute for Highway Safety), zajmującą się bezpieczeństwem pojazdów.

mat. pras. producenta

Aby ją zdobyć, samochód musiał osiągnąć wysokie wyniki we wszystkich sześciu testach zderzeniowych, najbardziej znanej amerykańskiej organizacji zajmującej się bezpieczeństwem pojazdów. Kluczowym kryterium był jednak system zapobiegania zderzeniom czołowym, w którym ocenia się dwa warianty zderzenia: pojazd-pojazd oraz pojazd-pieszy. Mach-E otrzymał najwyższą możliwą ocenę w obu przypadkach.

Nowy Mustang  jest wyposażony w nowoczesne technologie, mające na celu ochronę kierowcy oraz pasażerów. Na uwagę zasługuje fakt, iż pakiet wielu z nich jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na system zapobiegający kolizjom (Pre-Collision Assist), który dba o wszystkich uczestników ruchu. Monitoruje on drogę przed samochodem, wykrywając wszelkie potencjalne niebezpieczeństwa, takie jak inne pojazdy czy piesi. W razie potrzeby system ostrzega kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, automatycznie uruchamia układ hamulcowy.

Mach-E, we wszystkich wersjach wyposażenia korzysta również z układu wspomagającego omijanie przeszkód (Evasive Steering Assist). To przedłużenie systemu zapobiegania kolizjom, w którym technologia wykrywa inne obiekty na drodze samochodu, a w przypadku zagrożenia ułatwia manewrowanie autem, co ma pomóc w uniknięciu kolizji.

W Mustangu Mach-E nie zabrakło również systemu monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information), ostrzegającego kierowcę o innym pojeździe, który w danym momencie nie jest dla niego widoczny w lusterku. Pojazd dysponuje także inteligentnym systemem oświetlenia (Auto High Beam), który wspomaga bezpieczną jazdę po zmroku. System zarządza reflektorami, zmieniając światła drogowe na mijania, w momencie wykrycia pojazdów przed samochodem. Procedura odbywa się w całości automatycznie, aby nie rozpraszać skupienia kierowcy.

Warty uwagi jest również system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Alert), który ma funkcję wykrywania krawędzi jezdni, a także Driver Alert, monitorujący nawet koncentrację kierowcy.

 

 

Źródło: niezalezna.pl, mat.pras.

#moto #technologie #innowacje

Konrad Wysocki
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo