Testujemy hybrydowego Hyundaia i20

I20 to miejskie auto Hyundaia. Koreański producent w lutym 2020 r. zaprezentował trzecią już generację tego samochodu. Wprowadzenie trzeciej generacji pokazuje, że auto to udane i chętnie kupowane. Producent wprowadził na rynek wiele wersji. Testowaliśmy jedną z nich, czyli tzw. miękką hybrydę.

Tomasz Jędrzejowski

Jest to w praktyce spalinowa 100-konna wersja ze wspomagającym ruszanie auta i stanie w korku niewielkim silniczkiem elektrycznym. Ma również elektryczne sprzęgło, które pozwala na żeglowanie, czyli jazdę bez używania jakiegokolwiek pedału. Noga z gazu i auto się wyłącza i toczy. Praktyczne szczególnie przy dojeździe do czerwonego światła i innych końcówkach trasy.

Auto w wersji Comfort zapewnia właśnie komfortowe warunki przemieszczania się czterech osób. Mimo niewielkiej, bo niespełna litrowej pojemności silnika, samochód jest odpowiednio dynamiczny, dobrze resorowany i wyciszony. Przyspiesza od zera do stu kilometrów w niewiele powyżej 11 sekund i spala według producenta około 5 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Trzecia generacja i20 jest pełna dynamicznych przetłoczeń i wyostrzeń linii, szczególnie z tyłu. Sugeruje sportowy „pazur” modelu. Niestety „pazur” pokazali tu głównie księgowi, bo to niewielkie autko kosztuje przeszło 80 tysięcy złotych. Podobna silnikowo wersja, tylko bez minisilniczka elektrycznego kosztuje średnio 3600 zł. taniej. Różnicy w osiągach praktycznie nie ma żadnych. Być może śladowe jeśli chodzi o spalanie benzyny, ale chyba nie tak duże, aby było warto. Nawet elektryczne sprzęgło mnie nie przekonuje. Szkoda też, że za dodatkowe wyposażenie m.in. automatyczną klimatyzację czy nawet podłokietnik trzeba słono dopłacać. Tak się chyba nie godzi.

Hyundai i20 w wersji mild hybrid to tzw. sztuka dla sztuki. Hybryda nie daje tyle, aby było to zauważalne, a przeszło 80 tysięcy złotych za miejskie auto i to wcale nie tak cudownie wyposażone, to dużo. Są lepsze wersje.

Dane TECHNICZNE:

Silnik: 998 ccm

Moc silnika: KM/obroty: 100 /4500-6000

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 sek

Prędkość max. 188 km/h

Moment obrotowy (Nm/obr) 172/1500-4000

Zużycie paliwa (wg producenta): 5 – 5,4 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1090/1630 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4040/1775/1450

Pojemność bagażnika 352-1165 l

Ceny auta (i20 1.2 MPi 84 KM) od 61 300 PLN

Samochód testowy: ok. 85 000 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima manualna, ABS, ESC, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania

 

 

Źródło: niezalezna.pl

#motoryzacja #technologie #innowacje #test

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo