Pięć tysięcy za niezły look – testujemy nową Dacię Sandero

Niedawno pisaliśmy o nowej generacji Dacii Sandero. Rozpływaliśmy się w komplementach dla bardzo udanej, trzeciej już transformacji tego auta. Przypomnę, że Rumunom z grupy Renault udało się za pociągnięciem paru kresek projektantów zmienić dosyć pokraczne auto, z których biła taniość, w dostojny, elegancki i bardzo zgrabny wóz. A jak sprawa wygląda w przypadku nieco uterenowionej (wyższej i o większym prześwicie: 17 wobec 13 centymetrów Sandero) wersji Stepway? Od razu odpowiadam: niemal tak samo.

Tomasz Jędrzejowski

Testowaliśmy samochód z litrowym benzynowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 90 KM. Jest to najsłabsza (i najtańsza) jednostka montowana w tej wersji nadwozia. Samochód z tym napędem nie jest wcale zawalidrogą – żwawo przyspiesza i spala ok. siedmiu litrów benzyny na sto kilometrów. Oczywiście nie jest tak żwawy jak zwykłe Sandero – jest wyższy i mniej opływowy. Za to jego wygląd; wspomniany spory prześwit i efektowne osłony podwozia sugerują, że możemy sobie pozwolić na coś więcej, niż zwykłą jazdę po drodze. Z pewnością przejedziemy leśny dukt, ale pamiętajmy, że na nic więcej raczej nie ma się co porywać. W środku miejsca dla czterech osób jest tyle samo, co w zwykłym Sandero.

Za model wyposażony w opcyjnie: automatyczną klimę, czujniki i kamerę parkowania i nawigację oraz nieopcyjny system multimedialny, 6 poduszek, o ABS-ie i ESP nie wspominając, zapłacimy ok. 62 tysięcy złotych. Średnio każda wersja Stepwaya jest o ok. pięciu tysięcy złotych droższa od zwykłego Sandero. Płacimy za wyższe auto i za większy prześwit, poza tym nie ma różnic. Moim zdaniem nie warto.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 999 ccm

Moc/obroty 67 kW/90 KM przy 4600-5000 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 12 sek

Prędkość max. 172 km/h

Moment obrotowy (Nm) 160/2100-3750 obrotów na min.

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 5,2 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1150/1617 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4099/1508/1587

Pojemność bagażnika 328 l

Ceny auta (Dacii Stepway) od 58 900 zł  (Stepway 90 KM Comfort)

Samochód testowy: ok. 60 000 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut.(pakiet 1600 PLN), ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania (pakiet 1400), nawigacja (900 PLN)

 

Źródło: niezalezna.pl,

#moto #test #technologie #innowacje

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo