Niemiecki koncern motoryzacyjny zapowiedział wycofanie się z produkcji samochodów spalinowych

Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagena chce zakończyć najpóźniej do roku 2035 produkcji samochodów wykorzystujących silniki spalinowe w Europie. - informuje w rozmowie z bawarskim dziennikiem Münchner Merkur, członek rady nadzorczej Volkswagena oraz dyrektor sprzedaży Klaus Zellmer.

mat. pras.

Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen chce aby do roku 2050 aby cała flota produkowanych samochodów była neutralna pod względem emisji CO2. 


- W Europie wyjdziemy z biznesu pojazdów z silnikami spalinowymi w latach 2033-2035, a nieco później w USA i Chinach. W Ameryce Południowej i Afryce, ze względu na brak politycznych i infrastrukturalnych warunków ramowych, potrwa to nieco dłużej - oznajmił dyrektor sprzedaży VW. 

Koncern motoryzacyjny VW na Starym Kontynencie postawił ambitne cele dot. zwiększenia udziału sprzedawanych samochodów elektrycznych do 70 proc. w roku 2030. Działania te po części są związane z coraz bardziej rosnącymi normami emisji CO2, które wprowadza Unia Europejska.

 

Warto ponadto zauważyć, że niektóre unijne kraje mają w planach zakazać sprzedaży aut spalinowych. W przypadku Norwegii będzie to już rok 2025, z kolei w Niderlandach i Szwecji zakup nowych aut o silnikach emisyjnych niemożliwy będzie w roku 2030. Z kolei we Francji od 2040 zaś w Niemczech od 2050 roku. Działania Volkswagena wpisują się w zauważalny trend odchodzenia od silników spalinowych. Niemiecka marka Audi należący do koncernu Volkswagen AG ma zamiar od 2026 produkować wyłącznie samochody elektryczne. Z kolei Ford ma zamiar sprzedawać na rynku europejskim do roku 2030 jedynie samochody nieemisyjne. W podobnym kierunku zmierzają również japońska Honda oraz szwedzka marka motoryzacyjna Volvo, które chcą sprzedawać w Europie jedynie samochody neutralne pod względem emisji. 


W rozmowie z Münchner Merkur Klaus Zellmer mówił ponadto o tym, że VW chce już wkrótce zaoferować swoje e-pojazdy w abonamencie.  

- Widzimy tutaj ogromny potencjał: subskrypcje i inne oferty dotyczące krótkoterminowej mobilności mogą już stanowić około 20 procent sprzedaży marki Volkswagen do 2030 roku. Całkowity obrót marki w 2020 roku wyniósł około 71 miliardów euro - mówi dyrektor sprzedaży VW.

 


Źródło: niezalezna.pl, merkur.de

#branża motoryzacyjna #samochody elektryczne #emisja CO2

Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo