Ruda WRON-a rozdrażniona » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Coraz bardziej popularna mrożona żywność

Mrożona żywność na dobre zagościła na stołach Polaków i zyskuje kolejnych zwolenników. Od momentu wprowadzenia pierwszych obostrzeń do maja 2020 r. jej sprzedaż wzrosła o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Polacy dostrzegają zalety mrożonych produktów, którymi są m.in. naturalna metoda konserwacji żywności, zachowanie wysokich wartości odżywczych, wygoda przechowywania czy ograniczanie marnowania żywności.

Daria-Yakovleva/pixabay

Dobry czas dla mrożonek

Rynek żywności mrożonej od lat notuje stabilne wzrosty. Według raportu Gemius, Polacy rocznie kupują 92 mln kg produktów tego typu, wydając na nie około 770 mln zł. Mrożone warzywa i owoce są obecne w menu prawie 70 proc. gospodarstw domowych. Pozytywnego trendu nie przerwała pandemia: w czasie lockdownu (okres od początku obostrzeń do połowy maja ubiegłego roku) odnotowano wzrost sprzedaży mrożonych produktów tj. owoce, warzywa, ale również gotowe dania, ryby, mięso, na poziomie 15 proc. w stosunku do analogicznego sprzed roku. Na wysokim poziomie stoi nie tylko zapotrzebowanie na produkty o dłuższym terminie przydatności, ale także ich produkcja.

Polacy zauważają zalety mrożonek

Wzrosty w kategorii żywności mrożonej wyraźnie wskazują na to, że Polacy coraz chętniej wybierają ją do przygotowania codziennych posiłków oraz dostrzegają jej zalety. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat aż 46,3 proc. respondentów stwierdziło, że decyduje się na tego typu produkty, ponieważ mrożenie stanowi naturalną metodę konserwacji żywności. Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza w czasie pandemii, zmieniło swoje nawyki żywieniowe i zaczęło zwracać uwagę na to, aby jedzenie było nie tylko smaczne, ale także pełnowartościowe i zdrowe. We wspomnianym badaniu Biostatu 41,3 proc. respondentów wskazało, że doceniają mrożonki za to, że zachowują wartości odżywcze i walory smakowe przez długi czas. W odróżnieniu do świeżych owoców i warzyw, te w zamrożonej formie można bezpiecznie przechowywać od 3 do nawet 12 miesięcy. Kolejnym najpopularniejszym powodem, dla którego Polacy cenią mrożonki jest możliwość uniknięcia wyrzucania przeterminowanej żywności. 

Podobny trend widoczny za granicą

Bum na mrożonki widoczny jest także na rynkach zagranicznych. Jaskrawym tego przykładem jest Wielka Brytania, gdzie jak twierdzi Brytyjska Federacja Mrożonej Żywności, konsumenci kupują więcej mrożonek niż kiedykolwiek wcześniej, a ożywienie w tym sektorze rynku będzie widoczne także po pandemii. Tylko w zeszłym roku brytyjscy klienci wydali dodatkowe 872 mln funtów na produkty mrożone różnego typu, czyniąc z mrożonek jedną z najszybciej rozwijających się kategorii żywności, drugą po alkoholu.

 



Źródło: goodonepr.pl/pixabay

 

#mrożonki #mrożone owoce #mrożone warzywa

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Mariola Łukawska
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo