Elektryczna CUPRA bierze udział w wyścigach PURE ETCR

W piątek 18 czerwca odbył się pierwszy wyścig z serii PURE ETCR. W zawodach sportowych samochodów elektrycznych wziął udział zespół CUPRY i Zengő Motorsport Team. Model CUPRA e-Racer zapewni kierowcom przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w 3,2 sekundy i maksymalną prędkość 270 km/godz.

Elektryczna CUPRA startuje w wyścigach PURE ETCR
mat. pras.

W formule PURE ETCR mogą wystartować wyłącznie samochody elektryczne spełniające restrykcyjne wymogi. Wszystkie pojazdy muszą mieć napęd na tylną oś, zapewniać moc 500 kW oraz posiadać akumulator o pojemności 65 kWh. Zespoły mają możliwość modyfikacji podwozia, zastosowania własnych rozwiązań aerodynamicznych i przebudowy karoserii.

– Seria PURE ETCR otwiera nowy rozdział w historii wyścigów samochodów turystycznych. Jesteśmy dumni, że CUPRA przeciera szlaki w tej formule, tak jak przed laty współtworzyła wyścigi TCR – mówi dr Werner Tietz, wiceprezes ds. badań i rozwoju CUPRY i SEAT-a. – Spodziewam się, że te mistrzostwa będą bardzo emocjonujące. Mamy odpowiedni zespół, by zawalczyć o zwycięstwo - dodał dr Werner Tietz przed piątkowym wyścigiem.

Za kierownicą elektrycznej CUPRY e-Racer zasiądzie czterech kierowców doświadczonych w różnych seriach wyścigów: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström i Dániel Nagy. Uczestnicy z różnych zespołów rozpoczęli zawody od starć na krótkich, emocjonujących dystansach liczących od 8 do 10 kilometrów. Podczas odcinków mieli możliwość skorzystania z mechanizmu „Power-up”, który zapewnił im dodatkową moc, potrzebną choćby przy wyprzedzaniu konkurenta. Finalne okrążenia odbyły się zaś na dystansach od 12 do 15 kilometrów. Zwycięzca zawodów otrzymał 30 punktów oraz tytuł „King/Queen of the Weekend”.

Pierwsze zawody odbywają się między 18 i 20 czerwca na torze Vallelunga we Włoszech. Kolejne etapy zorganizowane zostaną od lipca do października w Hiszpanii, Dani, na Węgrzech oraz w Korei Południowej.

CUPRA jako pierwsza marka na świecie opracowała w pełni elektryczny samochód wyścigowy. Koncepcyjny model e-Racer miał premierę w 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Od tego czasu pojazd został poddany testom na dystansie ponad 5 000 kilometrów na torach w Hiszpanii, Chorwacji i Włoszech.

– Zaprojektowanie i rozwój CUPRY e-Racer to jedno z najbardziej ekscytujących wyzwań w mojej karierze – mówi Xavi Serra, dyrektor techniczny projektu CUPRA Racing. – Dzięki tysiącom kilometrów testów w różnych częściach Europy udało się nam odkryć pełnię potencjału dostępnego w tym niezwykłym samochodzie wyścigowym.

CUPRA e-Racer jest napędzana czterema silnikami elektrycznymi. Akumulator chłodzony cieczą o pojemności 65 kWh zapewnia moc 500 kW (680 KM) i maksymalny moment obrotowy 960 Nm. Samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/godz. w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/godz.
 

 

Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#wyścig #branża motoryzacyjna #samochód elektryczny

Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo