Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

VW Arteon – błękitny tygrys

Wszystko tu jest luksusowe, ładne, błyszczące. Producent nie oszczędzał ani na materiałach, ani na technice. Samochód wyposażony jest standardowo pod względem bezpieczeństwa we wszystko, co może ratować nam w razie nieszczęścia zdrowie i życie. W wersji elegance mamy do dyspozycji trójstrefową klimatyzację, doskonałej jakości sprzęt grający i komputer pokładowy. Brakuje niestety nawigacji, za którą już trzeba słono dopłacić. Volkswagen Arteon w wersji kombi czy jak zwie producent – shooting brake to piękne auto, które spokojnie może być oznaką prestiżu i zamożności posiadacza. Oczywiście o ile ktoś takiej oznaki potrzebuje.

fot. Tomasz Jędrzejowski

Testowaliśmy najmocniejszą wersję auta z dwulitrowym turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 272 koni mechanicznych oraz napędem 4x4 (mechanizm różnicowy w standardzie).

Jazda tym Volkswagenem klasy średniej jest czystą przyjemnością. Dzięki wielu trybom jazdy możemy w zależności od tego, jaka część naszego charakteru w duszy nam zagra, jeździć na wiele sposobów. Tradycyjny, eko, sportowy, indywidualny i z użyciem napędu na wszystkie koła, choć z jazdą poza utwardzanymi drogami bym się nie rozpędzał – prześwit 13,8 cm to nie jest to, co terenowe tygrysy lubią najbardziej. Nikt nie lubi mieć przecież przeoranego podwozia.

W środku, jak wspomniałem, pełny luksus, przewygodne fotele w pierwszym i drugim rzędzie, cisza, bo wyciszenie auta znakomite. Wiele umilaczy podróży. Do tego duży bagażnik i wygląd, który wiele obiecuje i co obecnie w takich przypadkach nieczęste, te obietnice spełnia. 

Jeśli mielibyśmy się do czegoś przyczepić, to trudno jednak liczyć na obiecywane przez producenta średnie spalanie rzędu 8 litrów. Raczej zbliżać się będzie do litrów dziesięciu. Za to kultura pracy silnika – wzorowa.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1984 ccm

Moc 200 kW/272 KM 

Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s.

Prędkość max. 250 km/h

Moment obrotowy (Nm) 350/2000-5400 obrotów na min.

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 8 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1727/2280 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4866/1871/1462

Pojemność bagażnika 565-1652 l

Ceny auta od 173 490 zł  (2.0 TSi 190 KM DSG Elegance)

Samochód testowy ok. 250 000 zł

Wyposażenie m.in. 7 poduszek, klima aut. trzystrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania (kamera w opcji), nawigacja (opcja), blokada mechanizmu różnicowego i wiele innych

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#technologie #moto

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo