Elektryczny e-RIFTER już dostępny w Polsce

Marka Peugeot kontynuuje ofensywę elektryfikacji swojej gamy samochodów osobowych. Model e-RIFTER z napędem w 100 proc. elektrycznym debiutuje na polskim rynku.

mat. pras.

Pojazd, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100 proc. elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2. 

Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do zamontowanej w modelu Peugoet e-TRAVELLERZE. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.

Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji):

– prędkość maksymalna: 130 km/h,

– przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s,

– przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s.

Obie wersje (standardowa i przedłużona) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy z 18 ogniwami o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Zasięg może się różnić m.in.w zależności od wersji i stylu jazdy.

Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 kW, a w opcji – ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW.

Peugeot e-RIFTER oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:

– Eco (60 kW, 180 Nm) – by zwiększyć zasięg i zapewnić płynną jazdę,

– Normal (80 kW, 210 Nm) – optymalny tryb w codziennej eksploatacji,

– Power (100 kW, 260 Nm) – zapewnia optymalne osiągi przy przewozie ciężkich ładunków.

Nowy PEUGEOT e-RIFTER oferuje możliwość łatwego dostosowania przestrzeni kabiny do potrzeb, tak samo jak wersja spalinowa. Jest dostępny w dwóch wersjach 5- i 7-osobowej dla obu długości nadwozia, standardowej (4,40 m) i przedłużonej (4,75 m). Ta ostatnia wersja ma nie tylko większy rozstaw osi, ale i wydłużony zwis.

Na każdym z trzech indywidualnych foteli z drugiego rzędu można zainstalować fotelik dla dziecka. Siedzenia można z łatwością złożyć do postaci płaskiej podłogi od strony bagażnika dzięki funkcji „Magic Flat”.

Bagażnik e-RIFTERA ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki), w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4 000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami.

 

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#moto #technologie #zeroemisyjność #bezpieczeństwo #dbanie o środowisko #innowacje

Konrad Wysocki
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo