Tytan ze stali [GALERIA]

W świecie idealnym dla użytkowników samochodu typu hybrydowego będziecie zawsze mieli naładowany silnik elektryczny Waszego pojazdu. To znaczy zarówno w punkcie A, skąd wyruszacie, jak w punkcie B, do którego przyjedziecie, będziecie dysponować ładowarką, najlepiej szybką. A jak jedziecie dalej, to ta sama reguła obowiązywać będzie w punkcie C, D i następnych. Oczywiście samochód hybrydowy można ładować też ładowarką wolną, jakieś osiem-dwanaście godzin, ale na to, szczególnie w wieloetapowych podróżach, raczej braknie czasu. Ale załóżmy, że nie zabraknie i macie w podróży czas na ładowanie, albo szybką ładowarkę w każdym z punktów. Wtedy to hybrydowy napęd jest cudowny.

fot. Tomasz Jędrzejowski

W takich warunkach, mając do dyspozycji Cupr Leon Sportstourer w hybrydowej wersji i jadąc w trybie hybrid uzyskacie spalanie benzyny grubo poniżej dwóch litrów. A jego 245 KM dają niemałe możliwości czerpania przyjemności z jazdy. Chciałem napisać „olbrzymie”, ale tu ręka mi zadrżała. Te 245 to wypadkowa mocy dwóch silników; klasycznego dla Seata 150-konnego benzyniaka o pojemności 1.4 litra i elektrycznego. Jednak auto jeździ bardziej jak takie 150-konne. Całkiem rącze stado, ale do sportowej jazdy nie do końca się nadaje. Oczywiście poczujecie sportowe emocje w trybie sport: siedem sekund do setki, 225 kmh maksymalnej prędkości (na torze, oczywiście), ale tylko w trybie sport. A tam już spalanie grubo ponad 10 litrów na sto i z hybrydowości nici.

Zarówno z zewnątrz jak i w środku, auto jest zaprojektowane w modnym kolorze stalowym. Wyposażenie imponujące, piękne felgi i sylwetka pięknego nowoczesnego wygodnego kombiaka, jakim bez wątpienia jest ta Cupra. Szkoda tylko, że w standardowej pojemności bagażnik tego kombi to sporo poniżej 500 litrów. To już lepiej nie dopłacać 4 tysięcy złotych do wersji Sportstourer i mieć Cuprę Leona w wersji hatchback. Jest efektowniejszy.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1395 ccm

Moc (łącznie) 180 kW/245 KM 

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,0 sek

Prędkość max. 225 km/h

Zasięg na elektrycznym: 52 km

Moment obrotowy (Nm) 400

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 1,4 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1617/2100 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4657/1799/1437

Pojemność bagażnika 470-1450 l

Ceny auta od 159 500 zł 

Samochód testowy: ok. 200 000 zł

Wyposażenie m.in.: 7 poduszek, klima aut. trzystrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania, nawigacja, blokada mechanizmu różnicowego i wiele innych

 

Źródło: niezalezna.pl

#moto #recenzja #samochód #innowacje #technologie

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo