Adamczyk o zaletach nowego programu

"Polski Ład" usytuuje Polskę w czołówce Europy pod względem dostępności komunikacyjnej - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oceniając zapowiedziany w sobotę nowy społeczno-gospodarczy program na okres pocovidowy, który firmują partie tworzące Zjednoczoną Prawicę.

Marcin Pegaz/Gazeta Polska

"W ramach Polskiego Ładu zrealizujemy projekty pozwalające na rozbudowę polskiej sieci komunikacyjnej do stanu, który postawi Polskę na czołowym miejscu w Europie pod względem dostępności komunikacyjnej"

- powiedział szef resortu infrastruktury.

Dodał, że do 2030 r. rząd chce dokończyć budowę sieci dróg szybkiego ruchu w Polsce.

"Oprócz realizowanych obecnie inwestycji, takich jak dokończenie budowy tras A1 czy S19 między Lublinem a Rzeszowem, wybudujemy m.in. drogę S10 łącząc Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń i Warszawę, S11 z Pomorza Środkowego przez Wielkopolskę na Górny Śląsk, a także Zachodnią Obwodnicę Szczecina, Beskidzką Drogę Integracyjną i inne ważne inwestycje. Drogi S12 i S74 połączą centrum naszego kraju ze wschodem Polski"

- powiedział.

Jak zaznaczył, program Polski Ład to spójna sieć dróg szybkiego ruchu, bezpieczne, komfortowe i przewidywalne koleje, wsparcie inwestycji na drogach samorządowych. "Jesteśmy zdeterminowani, aby realizować te ambitne projekty" - podkreślił Adamczyk.

Podczas sobotniej prezentacji Polskiego Ładu premier Mateusz Morawiecki zapowiedział rozwój infrastruktury drogowej i wskazał, że w ciągu najbliższych siedmiu lat powstanie 2,5 tys. nowych kilometrów dróg i autostrad a do 2030 lub do 2031 roku powinna zostać ukończona budowa całej zaplanowanej siatki dróg ekspresowych i autostrad.

"Tylko na ten cel w budżecie państwa zarezerwowaliśmy na najbliższe lata 220 mld zł. To pokazuje skalę wysiłku, rozmach, energię, jaką włożyliśmy w Polski Ład"

- powiedział Morawiecki.

Premier zapowiedział też przebudowę i modernizację 50 tys. km dróg krajowych i 15 tys. km szlaków kolejowych.

Jak czytamy w dokumencie Polski Ład, obok realizowanych prac, jak dokończenie autostrady A1 oraz drogi S19 między Lublinem a Rzeszowem, należy ukończyć budowę wschodniego odcinka A2.

W dokumencie Polski Ład przypomniano, że w latach 2008-2015 zbudowano oraz wsparto budowę i modernizację 16 tys. 854 km dróg wobec ok. 26 tys. km na lata 2016-2023. W porównaniu z 2015 r. sieć dróg szybkiego ruchu zwiększyła się o ponad 40 proc. Zadeklarowano, że w 2025 r. będzie w Polsce ponad dwa razy więcej dróg szybkiego ruchu niż w 2015 r. Dzięki rządowemu programowi wsparcia modernizacja dróg lokalnych przebiega dwukrotnie sprawniej niż za poprzednich rządów.

 

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo