Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży opon

https://filarybiznesu.pl/dwucyfrowe-wzrosty-sprzedazy-opon-w-i-kwartale/a10063

VenV
pixabay.com

W pierwszym kwartale br. zanotowano odbicie sprzedaży we wszystkich kategoriach z wyjątkiem opon przemysłowych.

Wzrosty są dwucyfrowe i pozwalają przyjąć optymistyczne założenia na cały rok: w segmencie opon osobowych +13%, SUV +30%, ciężarowych +36%, dostawczych +19%, motocyklowych (+30%), rolniczych +18% - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Wyraźnie zwiększyła się sprzedaż opon klasy premium - zarówno w segmencie samochodów osobowych i dostawczych (+33%), jak i ciężarowych (+41%). Także z całej europejskiej perspektywy widać pozytywne trendy w sprzedaży opon - co potwierdzają dane Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

Bardzo dobre dane sprzedaży za pierwszy kwartał budują optymizm na cały 2021 rok. Widać, że na rynku jest popyt na opony. Najbardziej popularne rozmiary trzeba sprowadzać z innych rynków albo czekać na kolejne dostawy z fabryk. Duże nadzieje wiążemy ze szczepieniami. Tutaj kwestia zdrowia każdego z nas wprost przekłada się na likwidację obostrzeń i odmrożenie gospodarki

wskazuje Maciej Winiarz, prezes PZPO.

Warto podkreślić, że dynamika w Polsce jest znacznie wyższa niż w całej Europie, co potwierdza potencjał naszego rynku w długim okresie. Kolejny kwartał z rzędu największe wzrosty notują opony klasy premium zapewniające największe bezpieczeństwo na drodze - rosnąca świadomość kierowców w tym zakresie jest bardzo pozytywnym zjawiskiem

dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

W pierwszym kwartale br. widać ożywienie - po głęboko ujemnym roku 2020, kiedy to przemysł oponiarski został silnie dotknięty pandemią, także w wyniku obostrzeń obowiązujących w całej Europie. Obecnie wszystkie segmenty odnotowują pozytywny trend w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r: w kategorii opon do samochodów ciężarowych wzrost wyniósł +18%, motocyklowych +17%, a opon konsumenckich +12%. Opony całoroczne osiągnęły wzrost o +39%, zimowe +17%, natomiast letnie +6%.

Dobrze jest widzieć, że we wszystkich segmentach rynek się odradza - to pozytywny znak dla naszej branży. Niewielki wzrost sprzedaży opon letnich do samochodów osobowych jest powiązany z efektami COVID-19, bo wielu kierowców jeszcze nie zmieniło opon - także ze względu na obostrzenia w przemieszczaniu się obowiązujące w wielu krajach europejskich. Naprawdę mam nadzieję, że w nadchodzących miesiącach, w miarę postępu planu szczepień w całej Europie, ograniczenia zostaną zniesione, umożliwiając wszystkim ponowne podróżowanie

powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy.


Artykuł pochodzi ze strony filarybiznesu.pl

 

Źródło: filarybiznesu.pl

#Filary Biznesu

Maciej Pawlak
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo