Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wyróżnia spośród konkurencji napęd - elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania - w 25 minut - prądem stałym do 80 proc. pojemności baterii z publicznych ładowarek. Nowy model jest napędzany przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Jednostka spalinowa służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Układu napędowy ma łączną moc 188 KM a pochodzący z Lancera Evolution napęd na 4 koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV. Co ważne i niespotykane u konkurencji - napęd 4x4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. Innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki dają pewność szybkiego startu i bezpieczeństwa.

Wydajna bateria pozwala na pokonanie do 55 km wg. WLTP w zeroemisyjnym trybie elektrycznym EV, podczas, gdy pełny zasięg auta to około 600 km. Koszt przejechania 100 km. może być nawet trzykrotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package oraz 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na pojemność baterii trakcyjnej ładowanej z gniazdka. Nowy model jest obecnie dostępny w 3 wersjach wyposażenia i 8 kolorach nadwozia.