Aplikacje i usługi internetowe w samochodach to jeden z czterech filarów fundamentalnej transformacji, z którą obecnie mierzy się branża motoryzacyjna, znanej pod akronimem CASE (connected, autonomous/automated, shared and electric), co oznacza rozwój technologii systemów multimedialnych z usługami internetowymi, autonomicznej lub zautomatyzowanej jazdy, współdzielenia samochodów lub przejazdów oraz elektryfikacji napędów. Rozwój usług internetowych w samochodach następuje bardzo szybko, wraz z rozwojem technologii chmury, internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji.

W odpowiedzi na te zmiany Toyota i jej partnerzy dążą do wprowadzenia do samochodów nowych aplikacji i usług mobilnych tak szybko jak to możliwe. Dzięki współpracy i korzystaniu ze wspólnej, zestandaryzowanej infrastruktury, każdy z producentów może się bardziej skupić na samym rozwijaniu aplikacji i usług, osiągając większą wydajność.

Na obecnym etapie Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda zaimplementują własne aplikacje i rozwiązania do platformy komunikacyjnej Toyoty. Jednocześnie partnerzy rozpoczną opracowywanie zunifikowanego systemu multimediów i łączności nowej generacji, opartego na wspólnym standardzie wymiany informacji między samochodami i centrami danych. Nowe systemy będą oferowały wyższą jakość i szybkość połączeń. Jednocześnie obciążenie zespołów programistycznych każdego z producentów będzie mniejsze, a obsługa i aktualizacje systemu oraz wprowadzanie nowych funkcji zostaną uproszczone.