Sportowy prototyp dla nowej kategorii LMDh powstaje obecnie w Audi Sport, równolegle z innowacyjnym SUV’em przygotowywanym na Rajd Dakar.

„Oczywiście, zespół dakarowy znajduje się pod większą presją czasu, ponieważ do naszego pierwszego udziału w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 r. pozostało już tylko niecałych osiem miesięcy” - mówi Andreas Roos, odpowiedzialny w Audi Sport za wszystkie zobowiązania fabrycznego sportu motorowego. „Ale chcemy też być perfekcyjnie przygotowani na nasz powrót do Le Mans. Dlatego oba projekty prowadzimy równolegle, nadając im najwyższy priorytet.”

Z kolei Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH, odpowiedzialny jednocześnie za dział sportów motorowych Audi wskazuje, że nowa kategoria pojazdów LMDh doskonale pasuje do naszego nowego myślenia o sportach motorowych.

„Przepisy pozwalają nam wystawić nasze nowe, innowacyjne samochody sportowe w serii prestiżowych wyścigów na torach całego świata. Przygotowując się do tego wykorzystujemy założenia strategii partnerstwa oraz synergię wewnątrz Grupy Volkswagen. - mówi dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.

Julius Seebach wskazuje ponadto, że ogromną siłą Grupy Volkswagen jest współdziałanie marek w tworzeniu samochodów produkcji seryjnej.

„Teraz, ten sprawdzony model współpracy przenosimy do świata sportów motorowych. Pomimo tego, nowy sportowy prototyp będzie Audi w stu procentach! Podobnie jak zaprezentowane niedawno Audi RS e-tron GT, które także budowane jest na wspólnej z Porsche platformie modelowej". - zaznaczył Seebach


Celem  Audi Sport jest, by pierwszy prototyp stanął na kołach na początku przyszłego roku i by w jego pierwszym kwartale mógł już wyjechać na tor. Intensywny program testowy zaplanowano na cały rok 2022. Pierwszym wyścigiem, w którym zaplanowano start nowego samochodu wyścigowego Audi jest 24-godzinny wyścig Daytona (USA) w styczniu 2023 roku.

Przepisy, okrojone pod kątem maksymalnej efektywności kosztowej, czynią nowy sportowy prototyp Audi interesującym także dla zespołów klienckich.

„Projekt LMDh jest właściwie kontynuacją filozofii z początków naszej działalności w dziedzinie prototypów sportowych” - wyjaśnia Andreas Roos. „Audi R8 było nie tylko najbardziej utytułowanym prototypem swoich czasów w latach 2000-2006, z 63 zwycięstwami w 80 wyścigach, ale odnotowywało również sukcesy w rękach naszych klientów i było łatwe w obsłudze dla tych zespołów. Takie jest też założenie elektryfikacji naszego nowego prototypu sportowego. Naszym celem jest oddanie samochodu od samego początku w ręce profesjonalnych zespołów klientów, równolegle do startów w barwach fabrycznych. Obecnie oceniamy wewnętrznie, jak to będzie działać w szczegółach.”


Możliwość walki o zwycięstwa i tytuły mistrzowskie w samochodach marki Audi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, 24-godzinnym wyścigu Daytona, w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) i w serii IMSA, to atrakcyjna perspektywa dla wielu zespołów. Zainteresowanie nowym samochodem wyścigowym LMDh już teraz jest bardzo duże.

Audi jest posiadaczem rekordu dystansu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i 13 razy wygrało ten najważniejszy na świecie wyścig długodystansowy. Zespoły klientów Audi zwyciężały w Le Mans w 2004 i 2005 roku.