Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Mocny latem [NASZ TEST, GALERIA]

ID.3 to pierwszy wyłącznie elektryczny model wyprodukowany przez Volkswagena. Z wielką ciekawością czekaliśmy na ten test. Test auta, które ma wyznaczać trendy i pokazywać kierunki rozwoju motoryzacji.

fot. Tomasz Jędrzejowski

W pełni elektryczny o nowej ciekawej sylwetce. Jest o przeszło 20 cm. dłuższy niż Polo, a niemal tak samo długi jak Golf. Jest jednak od kompaktu VW sporo węższy i wyższy. Z zewnątrz daje wrażenie czegoś nowego i ultranowoczesnego. Nie ma tu niemal żadnych przetłoczeń, tylko czysta nieskażona bryła. Zwraca uwagę nowy wzór alufelg.

W środku niemiecki elektryk oferuje swoim czterem pasażerom dużo miejsca nad głową i na nogi. 

ID.3 prezentuje zaskakującą minimalistyczną formę wnętrza. Nie znaczy to, ze nowe dziecko firmy z Wolfsburga jest ubogo wyposażone. Wręcz przeciwnie. Znajdziemy tutaj niemal pełne wyposażenie z klimatyzacją, nawigacją czy nawet indukcyjną ładowarką, nie wspominając o licznych systemach bezpieczeństwa. Ale pamiętajmy, że testowaliśmy najwyższą wersję wyposażeniową za ok. 180 tysięcy złotych. Tanio nie jest, choć świat aut elektrycznych przyzwyczaił nas już, że ich ceny zaczynają się grubo powyżej stu tysięcy złotych.

Jak jeździ ID.3?  Jak to elektryk. Doskonale. 150 koni mocy jest przenoszone na napęd liniowo, nie ma żadnych opóźnień. Niecałe 9 sekund do setki i 160 km/h maksymalnej prędkości.

Teraz odpowiedź na pytanie, jakie zadają sobie potencjalni użytkownicy samochodu elektrycznego: ile kilometrów można przejechać na jednym ładowaniu tego auta? Rozczaruję Państwa: nie wiem. Jeśli ta odpowiedź jest rozczarowująca, to mam inną. To zależy. Ponoć latem przejechano nim na jednym ładowaniu 480 kilometrów. Producent obiecuje ok. 350 km, ale my testowaliśmy tego Volkswagena zimą, podczas sporych mrozów i wówczas wskaźnik zasięgu po uruchomieniu auta bardzo szybko spadał do wartości zbliżonej do 200 km. Słabo. Na szczęście można to auto szybko naładować za pomocą szybkiej ładowarki – do 80 proc. mocy już w ok. 40 minut. Gdy ktoś chciałby ładować z domowego gniazdka musi uzbroić się w cierpliwość i mieć czas – 23 godziny. 

Dane TECHNICZNE:

Silnik elektryczny 45kWh 

Moc 110kW/150 KM 

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s.

Prędkość max. 160 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 380/1500–2750

Spalanie 15 kWh l/100 km

Zasięg: ok. 350 km

Czas pełnego naładowania (w zależności od rodzaju ładowarki): od godziny do 23 godzin

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1772/2240 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4264/1809/1568

Pojemność bagażnika 385–1267 l

Ceny auta od (Pure Performance) 136 090 zł 

Samochód testowy: ok. 180 000 zł 

Wyposażenie m.in.: 7 poduszek, klima aut.dwustrefowa, ABS, system multimedialny, ESP, nawigacja, czujniki i kamera parkowania, system we connect, ładowarka indukcyjna.

 



Źródło: niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
albicla.com@ Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo