Na potrzeby wyścigów Formuły E w stolicy Włoch, tor został gruntownie przeprojektowany. Nadal przebiega on przez środek dzielnicy Targów Światowych (Esposizione Universale di Roma, w skrócie EUR) i wzdłuż centrum kongresowego "La Nuvola", nowe ustawienie zawiera jednak trzy dodatkowe szybkie zakręty, odcinek trudny technicznie i zmiany wysokości znane już z poprzedniej wersji. Dodatkowo, w tle zmagań zobaczyć będzie można inne ikoniczne budynki dzielnicy, w tym m.in. Palazzo della Civiltà Italiana. Nowa trasa w Rzymie ma długość 3 km 385 m, zamiast poprzednich 2 km 860 m.

„Nowe ustawienie toru w Rzymie to świetna inicjatywa zrealizowana przez FIA i Formułę E. Dzięki temu będziemy mogli wziąć udział w jeszcze bardziej ekscytujących zmaganiach”­- mówi Lucas di Grassi, który wraz z innymi kierowcami doradza Formule E i FIA w kwestiach takich jak układ toru. „Nowy układ jest fantastyczny. Ma dłuższe i szybsze proste oraz oferuje więcej możliwości wyprzedzania. Jestem pewien, że fani go pokochają. Nie mogę się już doczekać by rozpocząć na nim rywalizację.”

 

Warto przypomnieć, że w wyścigach inaugurujących sezon Audi Sport ABT Schaeffler zdobyło łącznie 19 punktów, a René Rast o włos minął się z miejscem na podium.

 

Oczekiwania co do występu Audi w Rzymie są wysokie. „Dotychczasowe wyniki nie odzwierciedlają naszej prawdziwej siły” - mówi szef zespołu Allan McNish. „Wszystkie Audi e-tron FE07 na torze Diriyah były bardzo szybkie, czegoś jednak zabrakło. Dzięki temu doświadczeniu, kolejnym testom i intensywnym przygotowaniom, dziś zyskaliśmy dodatkową pewność siebie i jeszcze większą chęć wygrywania. Teraz chcemy nagrodzić naszą ciężką pracę trofeami. Rzym jest do tego idealnym miejscem. Tak jak ostatnim razem, dwa lata temu, występ w stolicy Włoch będzie jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu” – podsumowuje McNish.

Obok fabrycznego teamu Audi Sport ABT Schaeffler, o punkty walczyć będzie także zespół zewnętrzny Envision Virgin Racing, również jeżdżący Audi e-tron FE07. W tym brytyjskim teamie w tym sezonie zobaczymy Nicka Cassidy i Robina Frijnsa. Envision Virgin Racing, podobnie jak Audi Sport ABT Schaeffler, jest członkiem rodziny Formuły E od pierwszego wyścigu serii w 2014 roku.