2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec napędza model Kuga PHEV, a także modele w pełni hybrydowe Kuga, Galaxy i S-MAX. Pracująca w cyklu Atkinsona, 2,5-litrowa jednostka benzynowa będzie pierwszym tego typu silnikiem produkowanym przez Forda w Europie. W hiszpańskiej Walencji silnik będzie produkowany obok silników benzynowych EcoBoost o pojemności 2,0 i 2,3 litra.

Na początku tego roku Ford ogłosił, że globalnie zainwestuje co najmniej 22 mld. dol. w elektryfikację samochodów, czyli prawie dwa razy więcej niż przewidywały wcześniejsze plany inwestycyjne dotyczące pojazdów elektrycznych oraz że zainwestuje miliard dolarów w stworzenie Centrum Elektryfikacji Forda w Kolonii w Niemczech, ukierunkowanego na produkcję pojazdów elektrycznych. Będzie to pierwszy taki zakład Forda w Europie. Pierwszy europejski, seryjny, w pełni elektryczny samochód osobowy Forda zostanie wprowadzony do produkcji w tym zakładzie w 2023 r.

Ponadto Ford zdecydował o wycofaniu z produkcji z końcem marca 2022 roku modelu Mondeo. Inne duże crossovery i samochody uniwersalne Forda – siedmiomiejscowe modele Ford Galaxy i Ford S-MAX – będą nadal produkowane, w tym niedawno zaoferowane klientom w pełni hybrydowe wersje obu tych modeli.