Aktywność medialna ma znaczenie

Jeśli chcemy dzisiaj mieć jakikolwiek wpływ na wydarzenia, które rozgrywają się na naszych oczach, nie unikniemy aktywności medialnej, która nie tylko doskonale je nagłaśnia, lecz w równym stopniu także kreuje. 

Niezwykle ważne jest i to, aby szybko reagować na zmiany i potrzeby potencjalnych odbiorców mediów, którymi się posługujemy. W tym kluczu należy powitać nową inicjatywę Strefy Wolnego Słowa, jaką jest Albicla. Komunikator szybko zyskuje na popularności i już sam ten fakt jest dowodem, że pomysł na jego powstanie był strzałem w dziesiątkę.

W ostatnich dniach pojawiły się także inne projekty medialne, którym warto się przyjrzeć. W grudniu ukazał się pierwszy numer kwartalnika „Ponad Granicami”, który został wydany przez Stowarzyszenie Odra-Niemen. Od wielu lat kibice różnych klubów współpracują z tą organizacją pozarządową. Zrobiła ona bardzo wiele dla naszych rodaków na dawnych Kresach Rzeczypospolitej, ale także rozsianych po różnych miejscach świata. Wydaje się, że nowy projekt związany z wydawaniem kwartalnika może stać się przyczynkiem do jeszcze większej integracji różnych środowisk, które z naszymi rodakami utrzymują stałe relacje. Od lat w różnych dyskusjach pojawiał się postulat stworzenia wspólnej integracyjnej platformy medialnej i być może to jest właśnie ten moment, kiedy zaczyna się w tej sprawie coś dziać.

Wydawcy kwartalnika stawiają sobie za cel m.in. pokazanie sukcesów i działań Polaków mieszkających poza Polską oraz łączenie środowiska ponad podziałami i ponad granicami. Jego zadaniem będzie również promocja wolontariatu i edukacji historycznej. Trzymam kciuki, a znając inicjatorów tego przedsięwzięcia, wiem że włożą w nie dużo serca i profesjonalizmu. Na pewno zaś łamy kwartalnika będą otwarte na sprawozdania z kibicowskiej aktywności na dawnych Kresach.

Sami kibice przygotowują już niedługo medialną niespodziankę. Wchodzimy do sieci z nowym projektem, który zaprezentowany zostanie już za tydzień. Dzisiaj mogę tylko napisać, że wreszcie wcielamy w życie ideę, która dojrzewała od dłuższego czasu. Po klubowych fanzinach, stronach internetowych czy kibicowskich profilach w mediach społecznościowych przyszedł czas na projekt, który połączy w sieci patriotyczne środowiska kibicowskie. Miejmy nadzieję, że uda się dotrzeć z nim także do pokolenia, które dopiero wchodzi w dorosłe życie, bo to o nie trzeba dzisiaj szczególnie powalczyć.

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

 

ks. Jarosław Wąsowicz SDB
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo