Dobudowanie trzeciego pasa na odcinku autostrady A2 Łódź-Warszawa to z punktu widzenia otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego najbardziej niezbędna inwestycja drogowa - ocenił w czwartek wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Rada Ministrów przyjęła we wtorek wykaz inwestycji towarzyszących budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Chodzi o nowe linie kolejowe; budowę i przebudowę dróg publicznych oraz powstanie urządzeń i obiektów do obsługi ruchu lotniczego.

Horała pytany w Polskim Radiu RDC o nowe inwestycje planowane na odcinku autostrady A2 między Łodzią a Warszawą ocenił, że "to jest oczywiście rzecz podstawowa".

"Odcinek A2 między Łodzią a Warszawą już teraz jest często zakorkowany. Zasadniczo dla mnie z perspektywy czasu - wtedy w ogóle nie byłem aktywny w polityce na poziomie krajowym - jest bardzo dziwnym, że kiedy budowano ten odcinek, nie zbudowano od razu trzech pasów, bo wydawała się to sprawa dość oczywista"

wskazał pełnomocnik rządu ds. CPK.

Zwrócił uwagę, że "jeżeli teraz jeszcze dołożymy do niego, mówiąc kolokwialnie, potoki pasażerów jadących do CPK - oczywiście będziemy zachęcali do skorzystania z kolei - 15 minut z Dworca Centralnego w Warszawie i nawet niecałe pół godziny z Łodzi koleją do CPK, ale wiadomo, że mimo wszystko znacząca część pasażerów będzie chciała, wolała podróżować samochodem - to dwupasmowa autostrada A2 tego po prostu nie udźwignie".

"Dobudowanie trzeciego pasa to chyba taka najbardziej, z punktu widzenia tego momentu otwarcia CPK, niezbędna inwestycja drogowa, a w dalszej kolejności - obwodnica autostradowa Warszawy, czyli trasa A50, tak ona w planach jest nazywana, i jej wyprowadzenie w kierunku północno-zachodnim, czyli fragment trasy S10, gdzieś do okolic Torunia, Włocławka. Czyli połączenia z autostradą A1" - mówił Horała.

Przekazał, że jest to inwestycja realizowana przez GDDKiA, ale zintegrowana i włączona w plan zarzadzania projektowego CPK.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju. 



Artykuł pochodzi ze strony filarybiznesu.pl