IKEA opublikowała na swoim facebookowym profilu reklamę wycieraczki do butów. Można odnieść wrażenie, że hasło i nazwa produktu są osadzone w kontekście politycznym. Wprawdzie są tam drobne niuanse związane z pisownią i znaczeniem słów, ale fraza "Brakuje TRAMPA?" połączona ze zdjęciem wycieraczki większości odbiorców skojarzy się jednoznacznie.

Przypomnijmy, w czerwcu 2019 roku ta sama sieć ocenzurowała swojego pracownika za zamieszczenie w mediach społecznościowych cytatu z Pisma Świętego, nazywając to "słowną agresją". Taka interpretacja być może wynikała ze wspierania, a wręcz afirmowania przez koncern środowisk LGBT, jednak okazuje się, że gdy negatywne skojarzenia mogą dotyczyć nielubianego przez lewicę prezydenta Trumpa, o "słownej agresji" już mowy nie ma.

Dyrektor marketingu IKEA Katarzyna Piwowarczyk wyjaśniła w mediach społecznościowych, że "TRAMPA to po szwedzku stąpać". Podziękowała też agencji VMLY Poland, która wpadła na ten pomysł reklamowy.

VMLY&R Poland jest częścią VMLY&R - amerykańskiej globalnej agencji, która "swoją wyróżnialność opiera na zintegrowaniu rozwiązań technologicznych z bardzo silnymi kompetencjami kreatywnymi zanurzonymi w kulturze". Firma jest m. in. strategicznym partnerem Sieci Ikea - "agencją, której powierza się najbardziej wymagające i kluczowe zadania" - czytamy w informacji zamieszczonej na stronie biuroprasowe.vmlyrpoland.com