Familie (Rodzina) to jedna z dwóch najbardziej popularnych flamandzkich telenowel. Toczy ona zażartą walkę o lepsze słupki oglądalności z innym tasiemcem - Thuis (Dom), który jest emitowanym na antenie publicznego nadawcy VRT.

Sprawę opisał w piątek portal internetowy The Brussels Times. Na początku ubiegłego roku jeden z bohaterów Familie, właściciel baru, wprowadził do swojego menu wegańskie kanapki. W związku z tym, inne postacie serialu zaczęły regularnie dyskutować na temat zbawiennych skutków diety wegańskiej dla zdrowia i zwierząt, które należy przecież chronić przed przemysłem spożywczym.

Jak się później okazało, aktywiści z organizacji GAIA, deklarującej jako swój cel obronę praw zwierząt, zapłacili za wprowadzenie tego wątku do fabuły. Nie wiadomo, o jaką kwotę chodzi.

Wywołało to protesty m.in. organizacji rolniczych.

Wydane przez GAIE oświadczenie pogrążyło DPG Media: "Zapytaliśmy (firmę), czy istnieją sposoby, aby umieścić naszą kampanię w centrum uwagi. Wtedy VTM wpadł na pomysł współpracy przy kilku odcinkach Familie. Po prostu skorzystaliśmy z możliwości."

Flamandzki regulator rynku medialnego nie podzielił przekonania organizacji, że nic się nie stało i wystawił DPG Media za wegańską dietę rachunek w wysokości 25 tys. euro.