Jeszcze większe zmiany dostrzeżemy w testowanej przez nas wersji GT Pack. Auto urzeka czarnym grillem, oryginalnym wzorem felg, oznaczeniem GT na tylnej klapie czy w środku bardzo wygodnymi czarnymi fotelami. Czarne wnętrze inkrustowane jest czerwoną nicią. Wyposażenie w tej wersji jest w zasadzie pełne. Dopłacimy tylko do metalizowanego lakieru i gdyby ktoś chciał – do okna dachowego. Poza tym wszystko, łącznie z doskonałą nawigacją, jest w cenie. Auto doskonale wygląda i jest świetnie wyposażone. Kosztuje niewiele ponad 100 tys. złotych. Jednak jeśli ktoś oczekuje do tak świetnie wyglądającego auta równie świetnych osiągów, będzie nieco rozczarowany. 

Peugeot napędzany był zwykłym dla tej marki benzynowym silnikiem o pojemności 1.2 litra i mocy 130 KM. Oczywiście nie jest to mało, ale z pewnością nie jest to napęd pozwalający na osiągi zbliżone do oczekiwanych od prawdziwego GT. Niemal 11 sekund do setki i 230 niutonometrów momentu obrotowego nie jest tym, czego oczekiwalibyście od sportowego auta. Ale to oczywiście żaden zarzut do producenta, bo przecież kupując to auto znacie jego parametry. Jedyny ukłon w stronę sportu to sportowy tryb jazdy, który możecie sobie włączyć. Samochód będzie wówczas brzmiał niemal zupełnie sportowo, pedał przyspieszenia będzie szybciej reagował i odczujecie zmianę ustawienia wspomagania kierownicy. Można się pobawić (pamiętając o bezpieczeństwie na drodze, oczywiście).

Za to spalanie w trasie możecie utrzymywać (oczywiście nie jeżdżąc w trybie sport) na przyzwoitym poziomie ok. 6.5 litra benzyny na 100 kilometrów.

Prawdziwe GTi Peugeota 308 – 260-konne , 6 sekund do setki, też możecie mieć, ale za kwotę o ok. 30 tysięcy złotych większą. A to jest już zupełnie inna historia.

Peugeot 308 w wersji GT Pack to ładne, pięknie wykończone, znakomicie wyposażone i oszczędne auto za rozsądne pieniądze. A co do stylizacji GT… Pamiętajmy, że koszulka PSG z nazwiskiem Neymar, Neymara z nas nie robi

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1199 ccm

Moc 96 kW/130 KM przy 5500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 sek.

Prędkość max. 200 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 230/1750

Zużycie paliwa wg. producenta (miasto/poza/średnie) 5.8/4.2/4.8/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1203/1745 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4253/1804/1457

Pojemność bagażnika 398-1206 l

Ceny auta od (benzyna 1,2 110 KM Active) 79 100 zł 

Samochód testowy: ok. 115 000zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut., ABS, system multimedialny, nawigacja, czujniki parkowania przód tył i kamera parkowania z tyłu