Od debiutu pierwszego BMW iDrive minęło 20 lat. Na targach Consumer Electronics Show (CES) 2021 BMW zapowiedziało przyszłą generację systemu wskazań i obsługi, która wprowadzi interakcję między kierowcą a pojazdem w nową cyfrową i inteligentną erę. Targi CES odbywają się w dniach 11–14 stycznia 2021 r. w formie wyłącznie cyfrowej. BMW wykorzysta wirtualne forum CES, aby dać widzom na całym świecie przedsmak przyszłościowego systemu BMW iDrive, który zostanie oficjalnie zaprezentowany w dalszej części roku 2021.

Cyfrowa obecność BMW na targach CES 2021 obejmuje również zwiastun filmowy, który w interesujący sposób ilustruje ewolucję środowiska użytkownika samochodów, w szczególności BMW, w ciągu ostatnich dwóch dekad. Bohaterem podróży w czasie jest BMW serii 7 z roku 2001, w którym po raz pierwszy zainstalowano BMW iDrive, oraz BMW iX, które trafi na rynek w 2021 r. i w którym znajdzie się system wyświetlania i obsługi nowej generacji. Ponadto zespół projektantów BMW odpowiedzialny za środowisko użytkownika i interakcję z użytkownikiem zapewnia krótkie spojrzenie za kulisy prac rozwojowych. W tym celu stworzono kolejny odcinek serii wideoklipów „Re‑Thinking Design” udostępnianych przez BMW Group w ramach #NEXTGen 2020. 

Dzięki konsekwentnej zmianie paradygmatu przed 20 laty, BMW wygrało bitwę z zalewającymi sektor motoryzacyjny przyciskami. W systemie BMW iDrive, zaprezentowanym po raz pierwszy w 2001 roku w nowym wówczas BMW serii 7, nie tylko zrezygnowano ze starych nawyków, ale także ze stale rosnącej liczby przełączników, przycisków i urządzeń sterujących w kokpicie. W ich miejsce na deskę rozdzielczą trafił kolorowy wyświetlacz, tzw. monitor pokładowy, a na konsolę środkową przycisk obrotowy zwany kontrolerem iDrive. Wielofunkcyjny system oferował możliwość sterowania ustawieniami pojazdu, mediów, nawigacji i komunikacji przy użyciu jednego elementu obsługi. Dodatkowo BMW serii 7 jako pierwsze dysponowało sterowaniem głosowym, które za pomocą komend głosowych pozwalało sterować wybranymi funkcjami.


Dzięki kontrolerowi iDrive oraz sterowaniu głosowemu wyraźnie zwiększył się komfort oraz bezpieczeństwo użytkowania samochodu. Wcześniej trzeba było znaleźć w kokpicie i nacisnąć osobny przycisk dla każdej funkcji. Dzięki iDrive wystarczyło sięgnąć po ergonomiczny kontroler umieszczony na konsoli środkowej. Poszczególnymi funkcjami można było sterować, przekręcając, wciskając lub przesuwając kontroler. Kierowca mógł szybko i niezawodnie odczytać wskazania na monitorze pokładowym, który został umieszczony centralnie na desce rozdzielczej na wysokości wzroku. Kierowca tylko na chwilę musiał oderwać wzrok od drogi, aby uzyskać informacje. W ciągu kilku lat innowacyjna koncepcja stała się branżowym standardem. Wielu innych producentów samochodów przejęło kombinację wyświetlacza i kontrolera, ponieważ tylko w ten sposób mogli oni opanować rosnącą liczbę funkcji w swoich pojazdach.