Mercedes-Benz przyspiesza na swojej drodze w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. W 2020 r. nastąpił pod tym względem znaczny postęp – w czym zasługa skokowego wzrostu liczby dostaw samochodów z grupy xEV: na całym świecie oddział Mercedes-Benz Cars sprzedał ponad 160 000 hybryd plug-in i aut całkowicie elektrycznych (+228,8%), z czego ok. 87 000 sztuk przypadło na czwarty kwartał ub.r.

„Ponad trzykrotnie zwiększyliśmy sprzedaż naszych hybryd plug-ini samochodów w pełni elektrycznych. Popyt na te auta gwałtownie wzrósł, zwłaszcza pod koniec roku. Nasze wewnętrzne prognozy wskazują, żew zeszłym roku osiągnęliśmy europejskie cele w zakresie emisji CO2 dla pojazdów osobowych. Będziemy kontynuować naszą strategię »Electric first« (z ang. prąd ma pierwszeństwo) oraz dalszą ekspansję wśród modeli elektrycznych. Bazując na naszej obecnej wiedzy, spodziewamy się, że także w 2021 r. osiągniemy docelowe poziomy emisji CO2 w Europie” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG.

Udział pojazdów typu xEV w sprzedaży Mercedes-Benz Cars wzrósł z 2%w 2019 r. do 7,4% w roku ubiegłym. Sprzedaż hybryd plug-in zwiększyła się niemal czterokrotnie, do ponad 115 000 samochodów. Ponadto klienci z całego świata odebrali ok. 20 000 egzemplarzy EQC oraz 1700 sztuk EQV. Dostawy całkowicie elektrycznych smartów wyniosły ok. 27 000 aut, co stanowi 45,6-proc. wzrostu względem poprzedniego rekordu sprzedaży, ustanowionego w 2019 r. (18 400 szt.).

Rok 2021 w Mercedes-Benz Cars będzie mijał przede wszystkim pod znakiem przyspieszenia elektryfikacji. W sumie zaprezentowane zostaną cztery nowe modele Mercedes-EQ: EQA, EQB, EQE i EQS. Rodzina hybryd plug-in Mercedes-Benz, obecnie licząca ponad 20 wariantów, zostanie uzupełniona zelektryfikowanymi wersjami Klasy C i Klasy S. W 2021 r. Mercedes-Benz Cars spodziewa się zwiększyć udział pojazdów typu xEV w sprzedaży do około 13%.


Pomimo poważnych wyzwań związanych z pandemią COVID-19 już piąty rok z rzędu Mercedes-Benz dostarczył na świecie ponad 2 miliony samochodów. Dzięki zaawansowanej cyfryzacji sprzedaży i serwisu producent był w stanie szybko zareagować na zmieniającą się sytuację i różne przepisy obowiązujące w czasie pandemii. Z wynikiem 2 164 187 sprzedanych aut(-7,5%) marka spod znaku trójramiennej gwiazdy utrzymała wiodącą pozycję na świecie względem swoich głównych rywali.