Nowa Kona jest obecnie najmłodszym z modeli SUV Hyundaia. Od debiutu w 2017 roku, w ciągu zaledwie trzech lat ten miejski SUV szybko zdobywał udział w rynku i stał się jednym z najpopularniejszych modeli Hyundaia w Polsce i Europie. Od momentu premiery do europejskich Klientów trafiło ponad 230 000 egzemplarzy, a w ubiegłym roku w Polsce, Kona pomimo pandemii nie tylko zwiększyła swój udział w rynku, ale także uzyskała wzrost sprzedaży.


Zmiany designu nadają nowego sportowego wyglądu, w szczególności w zupełnie nowej wersji N Line. Ulepszona gama jednostek napędowych umożliwia szeroki wybór sportowych i przyjaznych dla środowiska napędów. Rozbudowane systemy łączności i funkcje poprawiające wygodę zapewniają jeszcze bardziej komfortowe doznania podczas podróży.
Nowa Kona dostępne jest z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi 1.0 T-GDI 120 KM oraz 1.6 T-GDI 198KM, a także wersji hybrydowej. Bazowy silnik benzynowy o mocy 120 koni mechanicznych występuje w wariancie z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), a także po raz pierwszy z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT), która zapewnia lepszą elastyczność i o 0,5 s szybciej osiąga prędkość 100 km/h. Nowa topowa jednostka rozwija teraz moc 198 koni mechanicznych czyli o 21 KM więcej od poprzednika i umożliwia przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,7 s. Silnik ten standardowo łączony jest ze skrzynią 7DCT i napędem na przednią oś, a dla bardziej wymagających Klientów przewidziano również napęd na cztery koła (4WD). Nowe jednostki napędowe zapewniają lepsze osiągi, a także większą wydajność. Emisję CO2 nowych silników oddało się obniżyć od 10 do 18%, natomiast zużycie paliwa w zależności od silnika jest niższe od 0,5 do 1,5 litra. Uzupełnienie gamy stanowi napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 GDI o mocy 105 koni mechanicznych i 44-konnym silnikiem elektrycznym, które łącznie dostarczają 141 KM, które trafiają na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej (6DCT). W odróżnieniu od poprzedniego modelu nie są już oferowane silniki Diesla.


Aby zaoferować Klientom szeroki wybór, nowa Kona dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia – Classic Plus, Comfort, Style i Premium, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Ponadto dostępne będą wersje N Line.

Classic Plus stanowi wersję podstawową, która z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120KM kosztuje 73 900 złotych. W porównaniu do poprzednika bazowe wyposażenie zostało wzbogacone o takie elementy jak system multimedialny z 8” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i bezprzewodową łącznością Apple Car Play i Android Auto, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych, podążanie na pasie ruchu (LFA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system ratunkowy eCall. Ponadto na pokładzie wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja manualna, tempomat, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, światła do jazdy dziennej LED, sterowanie radiem na kierownicy, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, gniazdo 12V oraz port USB w konsoli centralnej.