Oburzył Cię Lenin w reklamie Heyah? Zacznij działać

  

Członkowie Stowarzyszenia Twoja Sprawa są oburzeni wykorzystaniem wizerunku Lenina oraz symboli komunistycznych w najnowszej kampanii reklamowej marki Heyah.

Na łamach portalu Niezalezna.pl opisywaliśmy już sprawę wykorzystania w reklamie wizerunku zbrodniarza odpowiedzialnego za śmierć milionów osób. Na wykorzystanie wizerunku Lenina w kampanii reklamowej marki Heyah postanowili zareagować członkowie Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

- O skali terroru i masowych zbrodniach, do jakich dochodziło za rządów Lenina nie trzeba chyba przypominać. Przenoszenie postaci Lenina i symboli komunistycznych do świata reklamy świadczy o bagatelizowaniu niespotykanych w swojej skali zbrodni dokonywanych na niewinnej ludności wielu krajów. Mieliśmy już w Polsce reklamę „Kryształowa noc zakupów”. Teraz widzimy zbrodniarza, kluczową postać współtworząca system, który pochłonął miliony ludzkich istnień, który krzyczy „Dawajcie, nawijajcie!”. Czy za chwilę ktoś wymyśli „holokaust cen”? - napisali przedstawiciele Stowarzyszenia Twoja Sprawa w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji.

Członkowie stowarzyszenia podkreślają, że zarząd właściciela marki Heyah (tj. spółki Polska Telefonia Cyfrowa SA) „zachowuje się tak, jakby nie był świadomy, do jakich symboli nawiązuje ich reklama”. Z tego właśnie względu członkowie Stowarzyszenia Twoja Sprawa postanowili zafundować całemu zarządowi korepetycje z historii.

Zarząd marki Heyah otrzymał od Stowarzyszenia Twoja Sprawa następującą ofertę:

Stowarzyszenie Twoja Sprawa niniejszym deklaruje gotowość poniesienia kosztów korepetycji z historii dla członków zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A, jak również dla zarządu agencji reklamowej obsługującej wspomnianą spółkę w zakresie wymienionej kampanii promocyjnej. Tematyka korepetycji dotyczyć będzie komunizmu w Rosji w latach 1917 - 1924 i odpowiedzialności W. Lenina za zbrodnie dokonane w tym okresie - czytamy w liście STS do zarządu marki Heyah.

Członkowie Stowarzyszenia Twoja Sprawa proponują, aby w ramach przybliżenia „osiągnięć Lenina proponują w czasie czterech godzin lekcyjnych omówić następujące:

- wprowadzenie „czerwonego terroru”, czyli o rozstrzeliwaniu i torturowaniu członków opozycji, duchowieństwa, inteligencji i walki z tzw. „kontrrewolucją”;
- „komunizm wojenny”, czyli o nacjonalizacji przemysłu, o rozpętaniu wojny klas na wsi, co przyczyniło się do fali wielkiego głodu, w skutek którego zmarło w latach 1918-1921, według niektórych szacunków, nawet ponad 20 mln ludzi;
- wojna polsko-bolszewicka i odpowiedzialność Lenina w rozpętaniu konfliktu bezpośrednio zagrażającego niepodległości Polski;
- masowe zbrodnie komunistyczne na całym świecie, jako „dziedzictwo” ideologii współtworzonej przez Lenina.


Osoby oburzone wykorzystaniem wizerunku Lenina i symboli komunistycznych w reklamie marki Heyah także mogą włączyć się w protest. Stowarzyszenie Twoja Sprawa zapewnia, że aktywna forma protestu zajmie każdemu konsumentowi nie więcej niż trzy minuty.

Oto, co możesz zrobić:
1. Złóż skargę do Rady Reklamy na reklamę billboardową lub reklamę telewizyjną, albo na obie reklamy. Skargę złóż na formularzu na stronie Rady Reklamy http://radareklamy.pl/formularz-zgloszeniowy-online.htm . Wszelkie potrzebne dane i przykładowe uzasadnienie skargi dla
reklamy billboardowej znajdziesz tutaj http://www.twojasprawa.org.pl/uncategorized/przykladowa-skarga-na-reklame-billboardowa-heyah/ , a dla reklamy telewizyjnej tutaj http://www.twojasprawa.org.pl/uncategorized/przykladowa-skarga-na-reklame-telewizyjna-heyah/

2. Wyślij e-mail do zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A. I namów go, aby skorzystał z zaoferowanych mu korepetycji z historii. Przykładową treść maila oraz adresy znajdziesz tutaj
http://www.twojasprawa.org.pl/ogolne/przykladowy-e-mail-do-zarzadu-ptc-s-a/. Samodzielnie wybierz tytuł maila i wyślij go do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

(fot. fragment billboardu z wizerunkiem Lenina; mat. STS)

(fot. kadr z reklamy telewizyjnej marki Heyah; media2.pl)
Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: STS,niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Tragedia w kopalni "Murcki-Staszic". Nie żyje dwóch górników

KWK Murcki-Staszic / CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3144242

  

Dwaj pracownicy działu wentylacji kopalni Murcki-Staszic w Katowicach zmarli dzisiaj na poziomie 900 m. Według wstępnych hipotez znaleźli się w atmosferze niezdatnej do oddychania.

Poinformował o tym rzecznik Polskiej Grupy Górniczej, do której należy kopalnia, Tomasz Głogowski.

Nieprzytomnych kolegów znaleźli inni górnicy. Wezwany lekarz stwierdził ich zgon.

- W kopalni nie odnotowano żadnego wstrząsu. Podejrzewamy, że znaleźli się w atmosferze niezdatnej do oddychania. Okoliczności tego zdarzenia wyjaśni powołana w tym celu komisja

– powiedział Głogowski. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl