Dzięki tej sylwetce w środku każdy z czterech pasażerów będzie miał sporo miejsca zarówno na d głową jak na nogi. Z zewnątrz jedyny wyróżnik elektryczności auta to błękitna obwódka wokół znaczka renault na przedniej masce pod którym znajduje się gniazdo ładowania samochodu.

Jazda Zoe jest bardzo przyjemna, jak każdym „elektrykiem”. Auto płynnie przyspiesza, mijając zadziwionych kierowców większych i efektowniej prezentujących się aut. Ta przewaga widoczna jest szczególnie w mieście, przy jeździe od świateł do świateł. Przy tak małym samochodzie 9,5 sekundy do setki to interesujący wynik. W dłuższej trasie barierą dynamiczności jest maksymalna prędkość 140 kilometrów na godzinę. Jeździe towarzyszy cichy, ale jednak słyszalny świst. Jak na tak mały samochód wyposażono to renault w całkiem spory, bo aż 338 litrowy bagażnik. Wystarczy na daleki wyjazd dla dwóch osób.

Ładowanie na najszybszej ładowarce (niestety nie ma ich w naszym kraju zbyt wiele) zajmie nam ok.70 minut (od zera do 80 procent zasięgu), a średni zasięg samochodu to znakomite 320-350 kilometrów. Średni, bo pewnie przy ciepłej pogodzie z wyłączonymi odbiornikami prądu wewnątrz da się pojechać parędziesiąt kilometrów dalej. Ale co to za frajda – letnia podróż bez klimatyzacji? Auto jest bardzo dobrze wyposażone – ze wspomnianą seryjną automatyczną klimatyzacją i systemem multimedialnym z nawigacją na czele.

Dane TECHNICZNE:

Silnik Elektryczny

Moc/obroty: 135 KM przy 4200-11 163 

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s

Prędkość max. 140 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty): 245/1500-3600

Zasięg na jednym ładowaniu: 395 km (dane producenta)

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1468/1943 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4087/1787/1562

Czas ładowania: od 70 minut (ładowarka DC 50KW  – do 80 proc.) do 16 h (gniazdo green-up 3,7 Kw)

Pojemność bagażnika 338 l

Ceny auta od 135 900 zł (wersja life 110 KM)

Samochód testowy: ok. 150 000 zł

Wyposażenie m.in.: 4 poduszki, klima aut., ABS, ESC, system multimedialny, nawigacja, system start-stop