Tegoroczny Black Friday to wyjątkowa szansa dla polskich sklepów e-commerce i przedsiębiorstw na dotarcie do międzynarodowych klientów i zwiększenie przychodów. Niemal połowa e-sklepów deklaruje, że z okazji Black Friday podejmie dodatkowe działania sprzedażowe. Przeniesienie promocji do sieci wpływa na branżę logistyczną, obsługującą gwałtowny wzrost wolumenu przesyłek. 

Jedna z globalnych firm kurierskich, DHL Express, oczekuje globalnego skoku w liczbie paczek międzynarodowych o ponad 50 proc. w stosunku do ub. roku. Black Friday w tym roku to dobry moment dla handlu transgranicznego. W związku z tym jedna trzecia Polaków kupujących online będzie polowała na okazje w zagranicznych serwisach e-commerce. Wymiana działa również w drugą stronę - wiele polskich przedsiębiorstw już teraz sprzedaje swoje towary czy usługi na innych rynkach.
 
Według GUS, między styczniem a sierpniem tego roku, Polacy prowadzili najbardziej dynamiczną wymianę handlową z Niemcami (184,2 mld zł). Kolejnymi popularnymi kierunkami eksportu były Czechy (38,6 mld zł) i Wielka Brytania (36,8 mld zł).

Zaś początek świątecznych wyprzedaży to okazja dla polskich firm, aby w dobie globalizacji nie skupiać się tylko na lokalnym rynku. Według danych PayPal firmy sprzedające za granicę mają znacznie szybsze tempo rozwoju (14,3 proc.) w porównaniu do tych, które są aktywne biznesowo jedynie w Polsce (2 proc.). 

Pandemia szczególnie pokazała wartość rozszerzania działalności na wiele rynków - firmy nie są wtedy uzależnione od sytuacji epidemiologicznej w jednym kraju. Produkty znad Wisły cieszą się zainteresowaniem konsumentów z innych krajów, na co wskazują statystyki krajowego eksportu. Polski rynek kosmetyczny jest szósty w Europie pod względem sprzedaży zagranicznej, a branża modowa w ubiegłym roku zwiększyła eksport o ponad 15 proc., zajmując ósme miejsce na kontynencie pod kątem obrotów.

Widzimy, że polskie e-sklepy wykorzystują Black Friday, żeby trafić ze swoimi produktami do konsumentów na całym świecie, w tym za ocen. Przesyłki z polskich e-sklepów najczęściej trafiają do Niemiec, Francji i USA. Znaleźć w nich można produkty, takie jak produkty modowe czy kosmetyki

mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express Polska. 

Co równie istotne, zagraniczni klienci dysponują większymi budżetami. W perspektywie globalnej przeciętny dorosły planuje wydać 400 dol. na zakupy związane z Black Friday. To znacznie więcej niż średnia wartość polskiego koszyka. Z tego względu podczas nadchodzącego sezonu sprzedaży świątecznej zyskają przede wszystkim e-sklepy, które uwzględniły w swojej strategii konsumentów spoza Polski.

wskazuje Osiecki.


Artykuł pochodzi ze strony filarybiznesu.pl