Oceny niezawodności Consumer Reports bazują na rankingach poszczególnych marek, tworzonych na podstawie opinii i doświadczeń użytkowników. Niezawodność pojazdu ma kluczowe znaczenie dla postrzegania danej marki przez użytkownika, wpływa nie tylko na satysfakcję z codziennej jazdy, ale przesądza także o wartości odsprzedaży, gdy właściciel będzie gotowy do wymiany pojazdu.


„Samochód może być świetny w prowadzeniu i mieć wszystkie potrzebne systemy, ale to wszystko nie będzie miało dla Ciebie większego znaczenia, jeśli będziesz musiał wracać do dealera z kolejnymi naprawami.” - powiedział Jake Fisher, Dyrektor ds. Testów Samochodowych w Consumer Reports. „Korzystamy z obszernej bazy opinii właścicieli aut, aby pomóc w uniknięciu kłopotów i wyborze niezawodnego samochodu.”

 

Badanie ankietowe dotyczące niezawodności samochodów w 2020 roku należało do największego tego typu badań w USA i opierało się na danych zebranych od członków Consumer Reports na temat ich doświadczeń z ponad 300 tys. pojazdów.  

Ogólny rezultat tworzą również wyniki testów drogowych, wyniki badania satysfakcji właścicieli, tego czy pojazd jest wyposażony w kluczowe systemy bezpieczeństwa oraz wyniki testów zderzeniowych. Jest to holistyczna miara jakości marki i każdego z modeli w jej gamie wyrażona liczbą punktów w stustopniowej skali. Mazda w tym ujęciu zdobyła sumę 83 punktów dystansując drugą markę o 9 punktów. Aż pięć z siedmiu ocenianych modeli Mazdy otrzymało ponad 80 punktów, co daje im bardzo dobrą notę, a MX-5 może poszczycić się rewelacyjnym rezultatem 98 punktów.