Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Hybryda od Toyoty z zaawansowanym systemem bezpieczeństwa

Toyota Camry Hybrid debiutuje w nowej, odświeżonej wersji o bardziej dynamicznej, mocniej osadzonej na drodze sylwetce. Nowe koła aluminiowe, kolory nadwozia i projekt wnętrza, przeprojektowana konsola centralna z większym, 9-calowym ekranem dotykowym czy najnowsza wersja pakietu Toyota Safety Sense 2.5 z nowymi systemami zapobiegania zderzeniu czołowemu oraz kolizjom na skrzyżowaniach – to jedne z nowości w modelu Toyoty.

mat. pras.

Camry stanowi atrakcyjną alternatywę dla średniej wielkości sedanów oferowanych na rynku. Jej atutem jest dynamiczny napęd hybrydowy o mocy 218 KM, oparty na silniku 2,5 l. Napęd ten łączy dobre przyspieszenie z niskim zużyciem paliwa i wysokim udziałem jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym bez ładowania baterii trakcyjnej z zewnętrznego źródła.

Hybrydowa Camry otrzymała nowy przedni zderzak oraz nowy projekt górnego i dolnego grilla, dzięki którym wygląda nowocześniej i bardziej stabilnie. Dolny grill może być wykończony w kolorze czarnym lub ciemnoszarym, natomiast na jego brzegach pojawiają się detale w kolorze chromowanym lub srebrnym.

Do wyboru są nowe aluminiowe felgi o średnicy 17" i 18". Siedemnastocalowe obręcze otrzymały skręcone szprychy w kształcie V, zaś większe koła mają podwójne, polerowane szprychy w kombinacji ze skręconymi ciemnymi szprychami. Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o lakier Deep Metal Grey oraz nowe listwy między tylnymi światłami.

W odświeżonym wnętrzu zwraca uwagę nowy, szybciej reagujący na dotyk, 9-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Jest on zamontowany wyżej niż dotychczas, co poprawia widoczność. Do ekranu zostały dodane mechaniczne przyciski, które ułatwiają korzystanie z niego podczas jazdy. 

Do wyboru są dwie skórzane tapicerki klasy premium w kolorze czarnym i beżowym, zdobione stylowymi perforacjami, które umożliwiają wentylację siedzeń. Dostępna jest także zupełnie nowa czarna tapicerka ze sztucznej skóry z materiałowymi wstawkami.

Nowa Camry Hybrid jest wyposażona w najnowszą wersję Toyota Safety Sense – zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego, które zapobiegają kolizjom lub ograniczają ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) otrzymał nowe funkcje, w tym system wykrywania pieszych i rowerzystów, system zapobiegania zderzeniu czołowemu, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia oraz układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (ITA). System ITA ostrzega kierowcę i uruchamia automatyczne hamowanie, jeśli podczas skrętu w lewo lub w prawo powstaje ryzyko zderzenia z pieszym na pasach lub z nadjeżdżającym z naprzeciwka samochodem.

Camry otrzymuje także system redukcji prędkości na zakrętach (Curve Speed Reduction) oraz pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny IACC, który za zgodą kierowcy dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń prędkości widocznych na mijanych znakach drogowych.

Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) utrzymuje samochód na środku pasa i zapobiega zjechaniu samochodu z niego, ingerując w układ kierowniczy. LTA w nowej wersji został udoskonalony – bardziej precyzyjnie wykrywa granice pasa ruchu, szybciej powraca do działania po intencjonalnej zmianie pasa przez kierowcę i skuteczniej utrzymuje właściwy tor jazdy, kontrując turbulencje podczas mijania dużych ciężarówek. Ponadto wcześniej oblicza promień łuku zakrętu, aby precyzyjniej dopasować do niego tor jazdy, a także ingeruje w układ kierowniczy z większą siłą, co sprawia, że działa przy wyższych prędkościach.

Nowa Toyota Camry trafi do sprzedaży w Europie w połowie roku 2021. Samochód będzie jak dotychczas oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym.

 



Źródło: niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Konrad Wysocki
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo