Kolejne rozwiązania zwiększą bezpieczeństwo na drodze

Blind Spot Assist zamontowany w nowym Fordzie Kuga ma nie tylko ostrzec kierowcę o aucie w martwym polu na sąsiednim pasie ruchu, ale także - delikatną siłą przyłożoną do kierownicy - zniechęci go do wykonania manewru zmiany pasa ruchu, w przypadku wykrycia zagrożenia.

mat. pras.

Zmiana pasów to rutynowy manewr dla użytkowników autostrad, ale nawet najbardziej uważni kierowcy mogą czasami nie zauważyć potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, szczególnie w martwych punktach. Brak odpowiedniego spojrzenia lub niewłaściwej oceny prędkości lub kierunku jazdy innego użytkownika drogi był przyczyną ponad połowy wypadków drogowych w Wielkiej Brytanii w 2018 r.
Ford wprowadził nową technologię, która ma pomóc kierowcom uniknąć kolizji w martwym polu podczas jazdy po wielopasmowych jezdniach takich jak autostrady.
Nowy system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola debiutuje na całym świecie w zupełnie nowym SUV-ie Forda Kuga. Technologia monitoruje martwy punkt kierowcy w przypadku pojazdów zbliżających się od tyłu i może zastosować przeciwdziałanie kierownicy, aby ostrzec kierowcę i zniechęcić go do manewru zmiany pasa ruchu w przypadku wykrycia potencjalnej kolizji.


„Wielu kierowców w pewnym momencie zostanie zaskoczonych, gdy inny pojazd pozornie„ pojawia się znikąd ”- powiedział Glen Goold, główny inżynier programu Kuga. „System utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola widzenia jest jak dodatkowa para oczu z tyłu głowy, która pomaga zapobiec przerobieniu zaledwie sekundy przerwy w ocenie w coś poważniejszego”.


Od ponad dziesięciu lat Ford oferuje technologię Blind Spot Information System (BLIS), która może ostrzegać kierowców o obecności pojazdów w ich martwym polu za pomocą światła ostrzegawczego w lusterku bocznym.
Nowy system utrzymania pasa ruchu z asystentem martwego pola idzie o krok dalej. Blind Spot Assist zamontowany w nowym Fordzie Kuga ma nie tylko ostrzec kierowcę o aucie w martwym polu na sąsiednim pasie ruchu, ale także - delikatną siłą przyłożoną do kierownicy - zniechęci go do wykonania manewru zmiany pasa ruchu, w przypadku wykrycia zagrożenia.
Czujniki w Fordzie Kuga z funkcją Blind Spot Assist skanują równoległe pasy pojazdów jadących z tyłu do 28 metrów, 20 razy na sekundę, podczas jazdy z prędkością od 65 km/h  do 200 km/h . Interwencja może zostać aktywowana automatycznie, jeśli system sterowania wykryje zmianę pasa ruchu, monitorując oznaczenia na drodze za pomocą kamery skierowanej do przodu, a technologia obliczy, że oba pojazdy znajdują się na kursie kolizyjnym.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #bezpieczeństwo na drodze

Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo