Przez chodzenie czy bieganie w deszczu łatwiej pokonać nawyk ciągłych wymówek i brak systematyczności, łatwiej odkryć nowe doświadczenia.

Spadające z nieba krople deszczu pochłaniają kurz i mikroby, dzięki czemu powietrze jest oczyszczone i dużo świeższe. Powietrze oczyszcza się z niektórych toksyn, dymu, smogu i nawet w centrum miasta można oddychać swobodniej. 

Jeśli jesteśmy zdrowi aktywność w czasie niepogody dodatkowe hartuje i uodparnia nasz organizm.

Systematyczność naszej aktywność zależy od motywacji, która szybko powinna przejść w silny nawyku. Oczywiście motywację trzeba stale na nowo wspierać i wzmacniać przez nieustanny wysiłek. 

Każde odstępstwo przyczynia się do zniechęcenia, każdy nawet najmniejszy sukces przyczynia się do zwiększenia motywacji i wiary w siebie. Hartujesz się nie tylko pod względem fizycznym, ale także psychicznym. Będziesz czuł się silniejszy, będziesz wiedział, że na wiele Cię stać, poczujesz też o wiele większą satysfakcję przy aktywności w niesprzyjających warunkach.

Najbardziej wspiera naszą systematyczną aktywność wyrobiony nawyk, analogiczny do odruchu porannego mycia zębów, wiązana sznurówek lub jedzenia łyżką i widelcem. Tak wypracowany schemat aktywności daje większą gwarancję na jej systematyczności nawet w słotę. 

Podczas deszczu zwykle zatłoczone i popularne ścieżki są do naszej dyspozycji. Spacery w deszczu dają okazję do doświadczenia poczucia większej przestrzeni. Dzięki temu nasze myśli i emocje mogą swobodnie wędrować i przejawiać się na całkiem nowe sposoby.

Ponadto aktywność  w deszczu nieraz potrafi bardziej oczyścić umysł niż w bardziej sprzyjających warunkach.

Przy dobrym nastawieniu nawet melancholijna pogoda pomoże równie dobrze się odstresować, a nawet oddać się swoistej medytacji. Krople deszczu i ich dźwięk działają uspokajająco. Spacer w deszczu pomaga ludziom spojrzeć na problemy z innej perspektywy.

Zapach deszczu jest kombinacją związków chemicznych wydzielanych przez, znajdujące się w glebie bakterie; olejków uwalnianych z roślin. Woń ta odświeża umysł, redukuje stres.

Wysoka wilgotność sprawia, że nasza skóra i włosy są odpowiednio nawilżone i mają charakter zasadowy.

Aktywność fizyczna wykonywana w chłodny i deszczowy dzień jest znacznie bardziej produktywna. Spalamy wtedy więcej kalorii, niż w normalny, słoneczny dzień. Chodzenie w deszczu sprawia, że czujemy się pewni siebie. 

Jeśli odpuścisz codzienny trening z powodu deszczu, to trudno będzie ci zaakceptować kiepskie warunki atmosferyczne. Nie uciekaj z bieganiem na bieżnię mechaniczną pod dach, skorzystaj z panującej aury. W ten sposób zbudujesz mentalną wytrzymałość.
Bieganie i chodzenie w deszczu może okazać się całkiem przyjemne.