Pesa Bydgoszcz zrealizowała kontrakt na dostawę 72 pociągów spalinowych Link dla Deutsche Bahn. Ostatnie pojazdy wyjechały z zakładu we wtorek, a w środę zostały zaprezentowane w bazie DB w Kempten koło Monachium - poinformował w komunikacie szef PR fabryki Maciej Grześkowiak.

Łącznie Pesa dostarczyła do Niemiec 23 Linki w wersji dwuczłonowej i 49 w wersji trójczłonowej. To pojazdy przeznaczone do ruchu regionalnego. Wożą pasażerów w rejonach Dortmundu (Sauerland), Frankfurtu (Hesja) i Monachium (Allgaeu). Do tej pory przejechały już ponad 2 mln kilometrów.

"To był jeden z najtrudniejszych kontraktów z jakim Pesa miała okazję się zmierzyć. Rynek niemiecki jest najbardziej wymagającym rynkiem kolejowym w Europie. Współpraca z DB była wyzwaniem, nie mieliśmy doświadczenia pracy z tak wymagającym partnerem. W realizacji tego kontraktu były lepsze i gorsze momenty, ale nie poddaliśmy się. Wszystkie pojazdy dostarczyliśmy w uzgodnionym terminie, pomimo panującej pandemii. To sukces całego zespołu, w ten projekt zaangażowanych było kilkaset osób - im wszystkim należą się podziękowania i gratulacje"
 

powiedział kierownik kontraktu DB w Pesie Jacek Niedziela.

Szef DB Regio Bayern Hansruediger Fritz ocenił, że początki były trudne. 

"Wprowadzenie PESA Link do eksploatacji w DB Regio wiązało się z wyzwaniami, które pokonaliśmy wspólnie z producentem. To się opłaciło: uruchomienie pociągów w sieci Allgaeu przebiegło właściwie bezproblemowo"

podkreślił.

Pesa Link w zależności od liczby członów mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.

Umowa ramowa pomiędzy Pesa a Deutsche Bahn została podpisana 19 września 2012 roku na berlińskich targach Innotrans. Dawała ona DB możliwość zamówienia do 420 pojazdów, a wartość kontraktu wynosiła 1,2 mld. Dwa lata po podpisaniu umowy Pesa zaprezentowała w Berlinie prototyp pojazdu, który ostatecznie 30 maja 2018 roku otrzymał homologację i został dopuszczony przez EBA do ruchu z pasażerami na terenie Niemiec.

"Pesa produkuje dzisiaj dla zagranicznych klientów pojazdy kolejowe i tramwaje. W tej chwili realizujemy zamówienia dla przewoźników z Włoch, Niemiec, Czech i Rumuni. Doświadczenie zebrane między innymi dzięki współpracy z DB pozwala z optymizmem patrzeć na rozwój eksportu na rynki europejskie"

powiedział prezes Pesy Krzysztof Zdziarski.

Pesa to jedyny polski producent, którego pojazdy zostały dopuszczone do ruchu na rynku niemieckim.

 


Artykuł pochodzi ze strony filarybiznesu.pl