Poza dostawą bomb lotniczych Boeing ma zapewnić również kontenery do transportu tego uzbrojenia. Dostawy do Australii, Belgii, Izraela, Japonii, Korei Południowej, Niderlandów oraz Norwegii odbędą się w ramach procedury Foreign Military Sales (FMS). Kontrakt ma być realizowany w zakładach zlokalizowanych w St. Louis w Missouri, a zostanie ukończony do września 2027 roku.

Do przenoszenia GBU-39 SDB zostały dostosowane myśliwce F-15E Strike Eagle, Panavia Tornado, JAS-39 Gripen oraz samoloty bliskiego wsparcia piechoty AC-130W. W przyszłości planowane jest dostosowanie myśliwców F-16, F-22 Raptor, F-35 Lightning II, samolotów bliskiego wsparcia A-10 Thunderbolt II, bombowców B-1 Lancer, B-2 Spirit, B-52 Stratofortress, oraz samolotów AC-130J. Predator C również będzie mógł je przenosić.

Do trafienia w cel bomba wykorzystuje naprowadzenia GPS/INS a sama dokładność trafienia wynosi pomiędzy 5 a 8 metrów. Zasięg wynosi 110 km. Wykorzystywana jest do eliminowania stacjonarnych celów takich jak bunkry i składy paliwa.