Trasa samolotów wyprodukowanych w brazylijskich zakładach Embraera była bardzo długa. Piloci wystartowali z lotniska w Sao Paulo, aby zatrzymać się na Wyspach Kanaryjskich, gdzie doszło do tankowania samolotu. Kolejnymi przystankami były Portugalia, Malta, Egipt, Bangladesz, ZEA, Indie, Tajlandia oraz Wietnam.

Dostawy realizowane są w ramach umowy z 2017 r. pomiędzy brazylijskim koncernem Embraer a rządem w Manili. Dostawy miały zostać zrealizowane do końca lipca, jednak pandemia koronawirusa przesunęła realizację umowy o kilka miesięcy.

Umowa zakładała dostarczenie sześciu lekkich samolotów szturmowych A-29 Super Tucano, które trafią do Sił Powietrznych Filipin (PAF). Embraer ma zapewnić ponadto szkolenie dla pilotów i serwisantów.

Embraer A-29 Super Tucano jest lekkim jednomiejscowym samolotem szturmowym o zasięgu ponad 4 tysięcy km., operującym na pułapie powyżej 10 km. i osiągającym prędkość 593 km/h. Wykorzystywany jest zarówno do działań przeciwpartyzanckich, antyterrorystycznych, bliskiego wsparcia z powietrza, misji rozpoznawczych oraz jako samolot szkoleniowy. W porównaniu do samolotów takich jak A-10 oraz F-16, koszty operacyjne eksploatowania Super Tucano są znacznie mniejsze.