Jak przypomniał we wtorek odpowiedzialny w ratuszu w Bilbao za sprawy ruchu drogowego Alfonso Gil, zakaz jazdy powyżej 30 km/h był wprowadzany w tym baskijskim mieście sukcesywnie. Dodał, że już w 2019 roku na terenie ponad 80 proc. ulic Bilbao obowiązywała prędkość do 30 km/h.

Przedstawiciel ratusza wskazał na korzyści płynące z objęcia pojazdów w całym Bilbao “tak niskim” limitem prędkości.

“Przede wszystkim chcemy mieć mniej wypadków, i oczywiście – mniej zabitych. Chcemy też mniej zanieczyszczeń (…) oraz hałasu. Jeśli dzięki nowemu ograniczeniu prędkości uda nam się ochronić chociaż jedno ludzkie życie, to mamy już sukces”

- oświadczył Gil.

Na terenie Hiszpanii strefy z ograniczeniami prędkości do 30 km/h występują w 19 miastach. Najsurowsze obostrzenia występują w liczącej 80 tys. mieszkańców Pontevedrze, w północno-zachodniej części kraju, gdzie maksymalną prędkość jazdy w śródmieściu tego miasta ustalono na 10 km na godzinę.

We wrześniu 2019 roku rząd Hiszpanii zatwierdził tzw. Krajowy Plan Jakości Powietrza, zgodnie z którym w centrach miast powyżej 50 tys. mieszkańców wprowadzone zostaną do 2023 roku ograniczenia służące całkowitemu wyeliminowaniu tam ruchu samochodowego.