W ramach umowy PGE będzie wspierać rozwój aplikacji, by rozszerzyć jej bazę produktów o kolejne branże. Dzięki temu lista krajowych producentów dostępnych w aplikacji będzie się stale powiększać, a identyfikacja polskich produktów będzie jeszcze łatwiejsza.

 - Celem działań PGE skupionych wokół  „Polskie – kupuję to!” jest zwrócenie uwagi konsumentów na wybór rodzimych produktów, ale również ułatwienie ich zakupu, w czym właśnie pomaga aplikacja Pola.

– Dlaczego PGE – spółka energetyczna – angażuje się w ten projekt? Ponieważ kupując polskie produkty wspieramy polskich przedsiębiorców i polską gospodarkę. Dzięki aplikacji Pola w prosty sposób można sprawdzić, czy produkt został wyprodukowany w Polsce, przez krajową firmę, w Polsce zarejestrowaną i w Polsce płacącą podatki

– mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Polskie produkty kupujemy praktycznie każdego dnia, bo są nasze, smaczne i zdrowe. Tylko jak znaleźć na sklepowych półkach właśnie te, które są na pewno polskie? 

Firma włączając się w akcję pomaga dokonywać właściwych wyborów konsumenckich. Pola to polska aplikacja, która po zeskanowaniu kodu kreskowego podaje informacje o tym, czy producent jest zarejestrowany w Polsce, czy inwestuje w naszym kraju w badania i rozwój i czy jego kapitał jest rodzimy, czy też jest to część zagranicznego koncernu. Liczba punktów określających „polskość” danego produktu zwizualizowana jest przy pomocy czerwonego paska. Aplikacja jest cały czas rozwijana i stanowi unikatową bazę polskich firm, która nieustannie się powiększa. 

Jak działa Pola? Oto informacje ze strony internetowej aplikacji:

  • Wystarczy zeskanować naszym smartfonem kod kreskowy z dowolnego produktu. W ten sposób można dowiedzieć się więcej o firmie, która go wyprodukowała. Pola poinformuje nas, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, prowadzi u nas swoją produkcję, tworzy wykwalifikowane miejsca pracy oraz czy jest częścią zagranicznego koncernu.
  • Każdemu producentowi Pola przypisuje od 0 do 100 punktów w zależności od wielkości zaangażowania polskich komponentów. Liczba punktów zwizualizowana jest przy pomocy czerwonego paska. Im dłuższy, tym więcej „polskiego” zawiera w sobie dany produkt.

Kolejna odsłona kampanii „Polskie – kupuję to!” będzie prowadzona w internecie, na platformach VOD i w mediach społecznościowych. Działania komunikacyjne rozpoczęły się od kampanii online i  potrwają do 27 września. 30-sekundowy spot reklamowy będzie zachęcał do korzystania z aplikacji Pola i zakupu polskich produktów, a reklamy banerowe przekierują bezpośrednio do strony docelowej, na której użytkownicy mogą zapoznać się ze szczegółami akcji i informacjami dotyczącymi samej aplikacji. W ramach kampanii opublikowano tutorial wyjaśniający m.in. działanie aplikacji, który można obejrzeć na kanale YouTube oraz kanałach social media Grupy PGE:


Kampania społeczna „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów 
i korzystania z lokalnych usług. Narodziła się z inicjatywy pracowników PGE, którzy za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji zaczęli polecać sobie polskie produkty, a także usługi oraz ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce. 

Grupa PGE dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. W tym celu stworzony został specjalny blog, gdzie pracownicy mogą dzielić się informacjami odnośnie rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Z czasem akcja nabrała krajowego wymiaru i przerodziła się w ogólnopolską kampanię.