„Patrzę na mapę. Czuję związek z każdą kropką, niebieską wstążką. Lubię legendę i skalę. Codziennie się wpatruję, trochę jak cielę, trochę jak pielgrzym u świętego obrazu. Jeżdżę palcem: najpierw A1, później A2” – tak o swoim patriotyzmie w odpowiedzi na wizję okropnej Polski Taco Hemingwaya odpowiada w swym utworze Krzysztof Kleszcz.

W Bieszczadach czy w Gorcach jestem urzeczony pięknem Polski. Dla mnie nie musiały być koronaferie, żeby wybrać Polskę. Nie jeżdżę po Tunezjach i Turcjach. Mój utwór to żadne wyrachowanie, po prostu tak czuję. Jak ktoś mi szkaluje ojczyznę, trzeba się odezwać.
- mówi w „Wywiadzie z chuliganem”. Odpowiedź „zięciowi” Lisa wymyślał na polu namiotowym w Bieszczadach: „Nocą gwiazdy na polu w Ustrzykach powiedziały mi: złość to nie oś, wokół której mam tańczyć tango-figo fago/ nabzdyczony z odwróconym krzyżem, flagą”.

W programie pokazane zostały także inne utwory Krzysztofa Kleszcza, w tym hip-hopowy wiersz „Pan Detal, Pan Moduł, Pan Człon” opowiadający o traktowaniu przeciętnych, ciężko pracujących Polaków przez celebrytów w III RP.

Krzysztof Kleszcz jest poetą o uznanym dorobku. W 2017 r. wygrał konkurs na poemat o Łodzi, w którym wzięło udział 54 poetów. Jest autorem książek poetyckich: „Ę” (Kwadratura, Łódź 2008), „Przecieki z góry” (Kwadratura, Łódź 2012) i „Pański płaszcz” (Kwadratura, Łódź 2016) oraz felietonów w „Arteriach”. Prowadzi bloga „Biała Fabryka” z recenzjami książek poetyckich i płyt. Mieszka pod Tomaszowem Mazowieckim.

Niezwykła rozmowa i odpowiedź poety na utwór Taco Hemingwaya poniżej (piosenka „Polskie tango 2.0” od 01:18