- W ostatnim czasie wykonaliśmy ogromną pracę, żeby przygotować się do obsługi bonu turystycznego. Zainteresowanie tym świadczeniem jest ogromne. Przez pierwszy tydzień od uruchomienia infolinii zadzwoniło na nią prawie 20 tys. osób

- mówi prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Poinformowała, że ZUS wydał (do godz. 10.00) 34.398 bonów o łącznej wartości ponad 30 mln złotych.

„Beneficjenci wykonali już 45 płatności bonami na łączną kwotę ponad 41 tys. złotych” – podkreśla.

Świadczenie w formie bonu turystycznego jest przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu "Rodzina 500 plus". Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i "500 plus" im nie przysługuje. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością rodzice mogą liczyć na dodatkowy bon, również w wysokości 500 zł.

Za pomocą bonu można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.

Aby uzyskać informacje na temat bonu, można skorzystać z całodobowej infolinii pod nr tel. 22 11 22 111. Pytania można też przesyłać na adres e-mail bon@zus.pl.

Realizacja tego świadczenia odbywa się przez PUE ZUS. Już w ubiegłym tygodniu ruszyła rejestracja podmiotów turystycznych do programu - według danych ZUS - do programu zgłosiło się ponad 6 tys. podmiotów turystycznych i organizacji pożytku publicznego.

Od 1 sierpnia bon na platformie PUE ZUS mogą aktywować rodzice dzieci do 18. roku życia. Jak wyjaśniła Gertruda Uścińska, "po wejściu na PUE rodzice uzupełniają dane kontaktowe. Następnie aktywują bon i otrzymają kod, za pomocą którego będą mogli płacić pomiotom turystycznym". "Każda płatność będzie potwierdzona jednorazowym kodem autoryzacyjnym wysłanym SMS-em" - dodała.