#LOTTOBargielChallenge jest już na półmetku! Od początku lipca, przez 6 tygodni uczestnicy konkursu, zachęcani przez Andrzeja Bargiela, wykonują tematyczne zadania sportowe, walcząc o nagrody indywidualne. Dodatkowo przywilejem laureatów poszczególnych etapów challenge’u jest możliwość wytypowania organizacji, które mają szansę na darowiznę w wysokości 20 000 zł od Fundacji LOTTO.  6 organizacji wyłonionych w głosowaniu na profilu Facebook – „LOTTO. Radość wygrywania” otrzyma wsparcie finansowe. 

Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej od lat jest wsparciem w podejmowaniu ambitnych wyzwań, dlatego też została częścią projektu realizowanego przez swojego Fundatora – Totalizator Sportowy. Celem projektu jest zabawa, propagowanie zdrowego trybu życia oraz docenienie organizacji działających na rzecz lokalnych społeczności..  

–Akcja specjalna będąca częścią #LOTTOBargielChallenge jest ważnym elementem projektu,  w ramach którego przyznajemy środki finansowe na sprzęt sportowy dla wybranych organizacji promujących aktywność fizyczną i zdrowy styl życia. Do takich celów powstała właśnie nasza Fundacja. Ten projekt jest jednak wyjątkowy – tym razem decyzję o tym, które organizacje otrzymają środki finansowe, przekazaliśmy w ręce ludzi. Wytypowane przez laureatów projektu organizacje biorą udział w głosowaniu. Wygrywa ta organizacja, która zbierze najwięcej głosów. W ramach Akcji przewidzianych jest 6 głosowań na organizacje, adekwatnie do 6 wyzwań. Efekty pierwszego głosowania przeszły nasze oczekiwania. W pierwszej godzinie mieliśmy aż 1000 reakcji! Do zbierania głosów angażują się lokalne społeczności, media, podopieczni organizacji, a nawet celebryci.  To pokazało nam, jaką moc ma społeczeństwo obywatelskie i jak wiele potrzeb mają kluby, związki czy stowarzyszenia sportowe w Polsce! Zachęcam wszystkich do udziału w konkursie, by wesprzeć organizację ze swojego otoczenia!

– mówi Anna Kukla, Prezes Fundacji LOTTO im. Haliny Konopackiej. 

Do udziału w Akcji mogą być zgłaszane organizacje non-profit zarejestrowane na terenie RP, tj. m.in: stowarzyszenia, fundacje, kluby sportowe, oraz inne organizacje/instytucje działające na rzecz dobra publicznego, których działania statutowe obejmują promocję aktywności fizycznej i sportu oraz nie są nastawione na osiągnięcie zysku.

Po wszystkich etapach głosowania łącznie 6 organizacji otrzyma wsparcie finansowe. Głosowanie odbywa się na www.facebook.com/markaLOTTO. Co środę publikowany jest dedykowany post z listą organizacji biorących udział w Akcji. Każda z nich otrzymuje swój numer startowy. Głosować można przez tydzień, zostawiając komentarz pod postem z numerem wybranej organizacji. Całość projektu potrwa do końca wakacji. 

O Andrzeju Bargielu

Andrzej Bargiel to pierwszy człowiek na świecie, który zjechał na nartach z wierzchołków K2 i Broad Peak. Największą radość dają mu narty. Po to wspina się na najwyższe góry świata, by z nich zjechać. Od wielu lat w spełnianiu ambitnych marzeń towarzyszy mu marka LOTTO. W ubiegłym tygodniu, dokładnie 22 lipca, minęła druga rocznica historycznego zjazdu z K2. Z tej okazji powstał film dokumentalny "K2: Pierwszy zjazd" dostępny do obejrzenia za darmo w internecie. Producentem dokumentu jest Red Bull. 

O #LOTTOBargielChallenge 

Uczestnikami konkursu mogą być pełnoletnie osoby fizyczne, które posiadają zweryfikowane, niefikcyjne konto w serwisie Facebook oraz dokonają poprawnego zgłoszenia odpowiadającego tematowi konkursu. Konkurs ma 6 etapów. Zadania konkursowe publikowane są co środę, począwszy od 1 lipca. W ramach konkursu do wykonania są zadania sportowe i kreatywne związane ze wspólnymi wartościami sportowca Andrzeja Bargiela oraz Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Zadania dotyczą wytrzymałości, odpowiedzialności, szybkości, wiedzy, aktywności i siły.