Na wystawę zapraszają Muzeum Getta Warszawskiego, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie.

"Konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Getta Warszawskiego był ciekawym i inspirującym wydarzeniem. Został przeprowadzony w ramach procesu organizacji instytucji, a więc niemal na początku jej działalności. To duża odpowiedzialność, bo system identyfikacji wizualnej z rozpoznawalnym logotypem, od samego początku, kształtuje markę. Wierzymy, że Muzeum Getta Warszawskiego, w chwili otwarcia wystawy stałej, będzie już instytucją doskonale znaną z dynamicznej działalności dzięki rozpoznawalnej, nowatorskiej identyfikacji"

- napisano w informacji prasowej Muzeum.

Poinformowano, że wystawa miała odbyć się w galerii Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Z uwagi na wciąż trwającą pandemię, finałowe prace zostaną udostępnione od wtorku w bezpiecznej przestrzeni cyfrowej, na stronie internetowej muzeum: www.1943.pl.

Konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Getta Warszawskiego, zorganizowany przy współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, został ogłoszony we wrześniu 2019 roku.

Jak napisano, "od początku budził zainteresowanie – portfolio zgłosiło 216 projektantów z całego świata". Do drugiego, odpłatnego etapu, zakwalifikowanych zostało 6 studiów/projektantów. Trzy studia z Polski: Futu, Redkroft, The Codeine, graficy z czesko-brytyjskiego studia Little Greta, litewskiego studia DADADA, oraz włoski projektant Francesco Ciampa.

Zwycięską koncepcję, autorstwa litewskiego Studia DADADA wybrała międzynarodowa Kapituła w składzie: Małgorzata Naimska – wicedyrektor Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy; Barbara Schabowska-Maszenda – dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza; Philippe Boulakia - wykładowca z Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie; prof. Sławomir Kosmynka z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i Albert Stankowski – dyrektor Muzeum Getta Warszawskiego.

Litewskie Studio DADADA powstało w 2006 roku. Specjalizuje się w budowaniu marki i projektowaniu identyfikacji wizualnej. W dorobku ma także m.in. aranżację wystawy dla Litewskiego Muzeum Morskiego w Kłajpedzie.

Kuratorem wystawy jest Tomasz Kaliński. Za grafikę i koncepcję cyfrową odpowiadają: Andrzej Wąsik, Tadeusz Borowiec z andu.pl. Współpraca: Maja Nowak, Kama Pawlicka, Miłka Skalska.