Głównym wyzwaniem #400gChallenge było zachęcenie młodych Europejczyków do zwiększenia spożycia owoców i warzyw do minimum 400 g dziennie, aby poprawić i ostatecznie zmienić nawyki żywieniowe millenialsów.

Ta ogólnoeuropejska kampania, która jest inicjatywą skupioną na kanałach cyfrowych, wygenerowała w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy ponad 32 miliony wyświetleń w mediach społecznościowych. Dzięki współpracy z influencerami w mediach społecznościowych, kampania pokazała, że dieta bogata w owoce i warzywa jest nie tylko zdrowa, ale także łatwa do wprowadzenia i dająca wiele radości z eksperymentowania.

Za pomocą hashtagu #400gChallenge obserwującym rzucane jest „wyzywanie” włączenia większej ilości owoców i warzyw do ich codziennej diety. Wyzwania te są promowane przez comiesięczne infografiki, porady i filmy wideo, które pokazują korzyści zdrowotne płynące ze spożywania owoców i warzyw w angażującym i przystępnym formacie, na wszystkich sześciu kanałach kampanii w mediach społecznościowych. 

Stworzenie kampanii skupionej na kanałach cyfrowych było naturalnym wyborem - nasza grupa docelowa spędza średnio ponad jedną trzecią dnia w sieci.
- wyjaśnił Philippe Binard, delegat generalny Freshfel Europe.

Uzupełnieniem internetowej strony kampanii, która potrwa do końca 2021 roku, jest obecność na różnych wydarzeniach. Podczas imprezy inauguracyjnej festiwalu Eurockeennes w Belfort w lipcu 2019 roku uczestnikom festiwalu rozdano 1 tonę świeżych owoców i warzyw. Odwiedzający stoisko kampanii mogli również porozmawiać z dietetykiem o znaczeniu spożywania owoców i warzyw. 

Jeden na pięciu dorosłych w Europie cierpi na otyłość i przewiduje się, że do roku 2030 ponad 50% populacji europejskiej będzie cierpieć z powodu tego schorzenia. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) „owoce i warzywa są ważnymi składnikami zdrowej diety”. W związku z tym WHO zaleca spożywanie co najmniej 400 g owoców i warzyw dziennie. Jednak poziom spożycia owoców i warzyw w większości państw członkowskich UE pozostaje znacznie poniżej tego celu, a jedynie 14% ludności Europy spełnia to zalecenie.

Niskie spożycie owoców i warzyw jest szczególnie zauważalne wśród osób w wieku 18-30 lat. Właśnie z tego powodu ta paneuropejska kampania informacyjna koncentruje się na tej konkretnej grupie docelowej.