Brudne barwy kampanii

  

Wiadomo, że kampania wyborcza opiera się na emocjach i na różnego rodzaju zabiegach PR, które mają przekonać wyborców do konkretnego kandydata. Wczoraj jednak pojawiła się informacja, która jest typowym fake newsem, tym bardziej obrzydliwym, że sprawa dotycząca pedofilii została instrumentalnie potraktowana. „Kancelaria Prezydenta odmawia informacji o ułaskawieniach” – tekst o takim tytule ukazał się w dzienniku „Rzeczpospolita” 29 czerwca.

W materiale opisano przykład ułaskawienia człowieka, który został przed laty skazany za pedofilię. Akt łaski dotyczył uchylenia zakazu kontaktowania się i zbliżania do ofiar, a dokumenty w tej sprawie złożyły dorosła już od lat pokrzywdzona wraz z matką, ponieważ mieszkają ze skazanym w jednym domu. Tymczasem w mediach, w internecie, a przede wszystkim wśród polityków opozycji zaczęto kolportować wersję, że „prezydent ułaskawił pedofila”, bez podawania szczegółów sprawy. Kancelaria Prezydenta natychmiast sprostowała tę informację; wyobraźmy sobie jednak, że tego typu ­fake newsy ukażą się tuż przed ciszą wyborczą, kiedy już nie będzie możliwości sprostowania. Dlatego ważne jest pokazanie brudnych barw kampanii tu i teraz.

 


Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Wczytuję komentarze...
Tagi

  

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts